سرویس معماری هنرآنلاین، با حضور علاقه‌مندان به این عرصه، " موزه دفاع مقدس بندر خرمشهر" با موضوع میراث صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این برنامه مهندس حمید محمود پور و دکتر سمیه روانشادنیا به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

موضوع میراث صنعتی شامل بقایای مواد صنعتی مانند مکان‌ها، بناها و ساختمان‌ها، گیاهان، ماشین‌آلات و تجهیزات است. میراث صنعتی همچنین به خانه‌ها، مجتمع‌های صنعتی، مناظر صنعتی، محصولات و فناوری‌ها و اسناد جامعه صنعتی اشاره دارد. همراه با تغییر ساختار سیاسی جهان پس از جنگ دوم جهانی، شیوه تولید شروع به تغییر کرد. مخصوصاً پس از دهه ۱۹۷۰ میلادی در امریکا و اروپا این اتفاق افتاد و پایه اقتصادی صنعت به سمت خدمات و اقتصاد مبتنی بر دانش متمایل گردید (۲۰۰۷ ,Fumagalli) و به موجب آن، بسیاری از صنایع و معادن و ساختارهای تولیدی به دلیل تغییر روش‌های تولید یا عوامل زیست محیطی دچار تغییر شکل، تغییر کاربری و یا تخریب شدند.

پس از معاهده یونسکو (۱۹۷۲)، که دایره تعاریف میراث را به کلیه آثار، مجموعه‌ها و محوطه‌های انسان ساخت، طبیعی و مشترک گسترش داد؛ توجه به کلیه دستاوردهای بشری در تاریخ هنر، معماری، شهرسازی و فن‌آوری مورد اهتمام جهانی قرار گرفت و با شکل گیری نهادهای حفاظتی از میراث صنعتی توجه به شناخت، معرفی و نگهداری از این نوع ثروت‌ها جلب شد.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند پنجشنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۵ الی ۱۸ به سالن اجتماعات مهندسین مشاور هرم پی واقع در  کارگر شمالی، کوچه چهارم، پلاک ۱۴، واحد ۱،  مراجعه کنند.