سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی نشمین ریاضی با عنوان "شعرهای رنگی من" در نگارخانه نقش جهان برپاست. این هنرمند درباره نمایشگاهش به ایران آرت گفت: این نمایشگاه مجموعه سی اثر از تابلوهای اکریلیک بنده است که در انگلستان کشیده‌ام. سبک کارم انتزاعی است و در اندازه‌های مختلف است.

وی درباره نام نمایشگاهش گفت: کنار هرکدام از تابلوها یکی از اشعار خودم را که مربوط به حال و هوای اثر است گذاشته‌ام. بوم‌های این نمایشگاه‌ها را خودم آماده کرده‌ام. روی هم رفته، مدتی است که خودم برای نقاشی‌هایم بوم می‌سازم.

او درباره این شیوه گفت: قبلا یکی دو نمایشگاه در انگلیس داشتم و گالری‌دارها به من گفتند با توجه به نوع کارم، هرچه بوم‌ها اوریجنال‌تر باشد نقاشی‌ها بهتر از آب در می‌آید. بنابراین رفتم دستگاه چوب‌بر خریدم و با پارچه‌های مقاومی که خودم از بازار می‌خرم، بوم‌هایم را می‌سازم.

نشمین ریاضی

این هنرمند افزود: این کار بسیار وقت‌گیر است اما با توجه به اینکه کارهای من با کاردک انجام می‌شود، بوم‌های معمولی به اندازه کافی برای کارم مقاوم نیستند. از طرفی، پارچه‌هایی می‌خرم که در آنها رنگ بسیار دیرتر ترک برمی‌دارد.

ریاضی همچنین درباره سبک کار خود نیز گفت: قبلا رئالیستی کار می‌کردم و در دوره‌های مختلف آناتومی و نقاشی از مدل زنده شرکت کرده بودم. ۲۶ سال کارهای سیاه قلم، رنگ و روغن و پاستل گچی انجام دادم؛ اما به مرور تصمیم گرفتم تخیل را وارد کارم کنم.

او همچنین مخاطب را اصلی‌ترین بخش از فرایند آفرینش اثر دانست و گفت: به خصوص وقتی آبستره کار می‌کنم چون کارم نمونه‌برداری از یک چیز واقعی نیست، رنگ و ابعاد کار حرف اصلی را می‌زنند. من معتقدم این مخاطب است که در نهایت نقاشی را می‌آفریند و تصمیم می‌گیرد که چه برداشتی از آن داشته باشد.

نشمین ریاضی گفت: در روز افتتاحیه، تعدادی از استادان نقاشی به نمایشگاهم آمدند و خوشبختانه بازخوردهای بسیار امیدوارکننده‌ای از آنها گرفتم. امیدورام بتوانم باز در ایران نمایشگاه داشته باشم. چون به هر حال متعلق به این سرزمین هستم. دوست دارم مردم کشورم کارم را ببینند و بتوانم با هنرمندان ایرانی ارتباط بگیرم و با آنها آشنا شوم.

نشمین ریاضی

نگارخانه نقش جهان در نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹ قرار دارد و نمایشگاه نشمین ریاضی تا ۱۳ تیر میزبان علاقمندان است.