سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار فرانک ژین با عنوان "ژاو" در گالری مستقل تهران برپاست. در این نمایشگاه 15 تابلو به نمایش درآمده است که با موادی مانند اکریلیک، چاپ دستی و مداد رنگی به وجود آمده‌اند. ژین در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: در این آثار تجربه زیستهء خود را به تصویر کشیده‌ام. شاید به دلیل اینکه خودم یک زن هستم در بیشتر این آثار هم زنان دیده می‌شوند، اما تفکیک جنسیتی برایم مهم نیست بلکه بیان احساسات و رنجی که در چهره افراد مختلف هست برایم اهمیت داشت.

ژین ادامه داد: حسی که از دیدن آدم‌ها پیدا می‌کنم در این آثار دیده می‌شود. ارتباط حسی یا کلامی که با افراد مختلف دارم و حال و هوایی که در چهره آنها می‌بینم را با بیانی شخصی و اکسپرسیو به تصویر کشیده‌ام.

او با بیان اینکه این آثار جغرافیای خاصی ندارند گفت: پرتره‌ها و فیگورها در فضای مشخصی قرار ندارند و به همین دلیل می‌توانند به همه آدم‌ها اشاره داشته باشند. در ترسیم پرتره‌ها چشم افراد برایم اهمیت زیادی دارد چون احساسات اشخاص را بیان می‌کند. پالت رنگی من از خاکستری‌های رنگی تشکیل شده است و نوع رنگ‌گذاری و خطوط به کار رفته در طراحی توانسته است حال و هوای مورد نظرم را نشان دهد.

ژین با اشاره به اینکه ژاو به معنای خاص و خلاصه است گفت: در آثار من شکلی از رنج به طریق خاص و خلاصه‌ خودش، رو در روی مخاطب قرار گرفته و او را به همان رنجی فرا می‌خواند که تحقق یافته است. شاید به شیوه والتر بنیامین مخاطب را به زیستن در قلب رنج‌ها دعوت می‌کند و نه دیدگاهی بغض آلود به آن به منزله گناهی که دیگران مرتکب شده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه "ژاو" تا 15 تیرماه در گالری مستقل تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان رازی برقرار است.