به گزارش هنرآنلاین، مسابقه فیلمنامه نویسی یکی از بخش‌های دوازدهمین جشنواره‌ ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه است که از دوره‌های پیشین به صورت ملی برگزار می‌شد. استقبال علاقمندان در این جشنواره پررنگ  بوده و بنابراین رقابت میان آثار انتخاب شده بسیار فشرده است.

همچنین دکتر علی روحانی، لقمان خالدی و محمود رحمانی، داوری۱۶ اثر مستند راه‌یافته به بخش مستند سایه را برعهده خواهند داشت. دکتر علی روحانی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر سینماست و رحمانی و خالدی نیز از مستندسازان مطرح کشور در عرصه ملی و بین الملل محسوب می شوند.

همچنین در دومین روز از برگزاری جشنواره کارگاه فیلم‌برداری و اصلاح رنگ با حضور فرشاد محمدی و  هوتن حق‌شناس، دوشنبه یازدهم تیرماه، ساعت 18در سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای علاقمندان حاضر در جشنواره برگزار خواهد شد. محمدی تاکنون فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی همچون "قاتل اهلی"، "رگ خواب"، "ما همه با هم هستیم"، "نیمه شب اتفاق افتاد" و 28 فیلم دیگر را در کارنامه دارد.

هوتن حق‌شناس در آثاری همچون "امکان مینا"، "کلاس هنرپیشگی"، "خوابگرد"، "سن‌پطرزبورگ"، "بدرود بغداد"، "شور شیرین"، "مهتاب روی سکو"، "اژدها وارد می‌شود"، "فروشنده"، "ابد و یک روز"،  "برف روی کاج‌ها" به عنوان "ناظر تصحیح رنگ"، "اتالوناژ"، "تصحیح رنگ" حضور داشته است. 

دوازدهمین جشنواره‌ ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه دانشگاه سوره به دبیری سروش حضرتی نیکو، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ تیر، از ساعت ۱۴ الی ۲۲، در سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.