به گزارش هنرآنلاین، تورج صابری‌وند، دیزاینر ایرانی شهریور سال 96 برای دریافت جایزه "A Design" به ایتالیا دعوت شد اما بعد از مواجهه با سختی‌های گرفتن وقتِ سفارت و صدور ویزا، از سفر به این کشور منصرف شد و در انتقاد به این جریان، نامه‌ای خطاب به رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران نوشت.

او در اعتراض به آنچه آن را با عنوان "بی‌احترامی" توصیف کرد جایزه‌اش را به سفارت ایتالیا پس فرستاد. البته واکنش صابری‌وند به همینجا ختم نشد و او یک سال بعد از این ماجرا با انتشار کتاب "شکل‌های بی‌معنی"، بار دیگر به برخورد سفارتخانه‌ها با شهروندان ایرانی در مورد نحوه تعیین وقت سفارت و صدور ویزا عکس‌العمل نشان داد.

کتاب "شکل‌های بی‌معنی" در 196 صفحه، با قطع رحلی و قیمت 48 هزار تومان است که از سوی "نشر نظر" روانه بازار کتاب شده است.

"شکل‌های بی‌معنی" همچون دیگر کارهای صابری‌وند از فضای مینی‌مالیستی برخوردار است. تنها متن کتاب هم جمله‌ای است که در ابتدای آن عنوان شده: "نه برای آنان که جهان را با مرزها ساختند". همچنین در دو صفحه میانی کتاب نقشه‌ای از کره زمین درج شده که فقط نام کشورها در آن قید شده است و به این موضوع اشاره می‌کند که هر یک از این شکل‌ها،‌ نقشه کشورها هستند با این مضمون که می‌توان معناهای متعدد سیاسی، فرهنگی و ... را از آنها برداشت کرد. تنها کشوری که در این کتاب، تصویر نقشه آن منتشر نشده، ایران است که هنگام صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حذف شد.

صابری‌وند برنده‌ جایزه نقره‌ای گرافیس (Graphis) آمریکا، جایزه برنز A'Design ایتالیا، برنز International Design Award آمریکا و جایزه سرو نقره‌ای ۹۴ ایران است و در کنفرانس‌ها و همایش‌های تجاری و فرهنگی و رویدادهایی چون TEDx سخنرانی کرده. او همچنین در روزنامه‌های "شرق"، "جامعه"، "همشهری" و "شهروند" ستون‌نویس بوده است. روزنامه‌‎هایی همچون "گاردین"، "یورو نیوز"، "دویچ‌وله" و... هم فعالیت‌های او را انعکاس داده‌اند. کمپین‌های اعتراض به تحریم دارو و پروژه ۲ هزار قایق‌ سفید از دیگر فعالیت‌های او هستند. صابری‌وند همکار رسمی راب جانوف، دیزاینر لوگوی اپل در ایران است. او موسسه "دیزاین وند" را نیز با هدف تمرکز بر دیزاین طراحی کرده که در زمینه مشاوره‌ دیزاین و برندینگ فعال است.