سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاهی از آثار هنرمندان عصر طلایی در گالری ملی هنر آمریکا از اول ژوئیه آغاز شده است و تا بیست و پنجم نوامبر سال 2018 برپاخواهد بود. این نمایشگاه با عنوان "آب‌ها، باد، و امواج" نقاشی‌هایی با موضوع کشتی‌ها و دریاها و رودخانه‌ها را به نمایش می‌گذارد که همگی متعلق به عصر طلایی هلندی‌ها هستند.

این آثار متعلق به قرن هفدهم هستند و به قلم نقاشانی نظیر ویلم ون د ولده پدر، ویلم ون د ولده پسر،  گوین، رالسادائل و ... تصویر شده‌اند.

دوران طلایی هلند بیش از همه به قرن هفدهم میلادی اشاره دارد. که در آن سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر به اوج شکوفایی خود رسید و به شهرتی جهانی دست یافت. اما "دوران طلایی هلند" در واقع از سال‌های پایانی سده شانزده میلادی آغاز می‌شود و تا اوایل سده هجدهم ادامه می‌یابد.

نیمه نخست سده هفدهم میلادی در هلند بیشتر به جنگ با اسپانیا گذشت. پس از پیروزی در جنگ، آرامش در کشور برقرار شد. هلندیان به کشف سرزمین‌های دیگر پرداختند و به ویژه از راه "کمپانی هند شرقی" به فعالیت‌های گسترده بازرگانی در کشورهای گوناگون پرداختند. برقراری صلح در کشور و همچنین پیشرفت علم و افزایش ثروت، در هنر هلند هم بازتاب یافت. آثار برجای مانده از هنر هلند در دوران طلایی (به ویژه در زمینه نقاشی) در بسیاری از موزه‌های هلند و بلژیک دیده می‌شوند و دوره‌های دانشگاهی برای بررسی این آثار ایجاد شده است.

تصاویری از آثار این نمایشگاه مشاهده می‌کنید:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10