به گزارش هنرآنلاین، سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با سایت سازمان سینمایی، گفت: همانطوری که بنده در یکی از نطق‌های پیش از دستور در صحن مجلس اشاره کردم وضعیت سالن‌های سینما در استان آذربایجان غربی و خصوصاً شهر ارومیه مناسب و در خور شأن مردم فرهنگ دوست این خطه نیست و این در حالی ست که این استان زادگاه سینماگران و کارگردانان بزرگی در سینمای ایران همچون یدالله صمدی بوده است.

بهادری در ادامه اعلام کرد: با پیگیری‌های بنده در تخصیص بودجه مناسب برای تکمیل و افتتاح مجموعه سینمایی تالار بزرگ ارومیه که بیش از 10 سال از شروع به ساخت آن گذشته است، این پروژه تا پایان سالجاری افتتاح خواهد شد وبنده و همکارانم در پیشبرد پروژه‌های عمرانی فرهنگی در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: نگاه مسئولین اجرایی استان به مقولات فرهنگی بسیار مهم است ومجموعه اقدامات و پیگیری آنها در تأمین نیازهای فرهنگی و هنری مردم استان، تعیین کننده است. به عنوان مثال نگاه و علاقه مندی مدیر کل قبلی ارشاد استان به بحث سینما نسبت به حوزه‌های دیگر فرهنگی خاص و جدی نبود و امیدواریم مدیر کل فعلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و دیگر ادارات و ارگان‌های استانی بتواند با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی باعث رونق سینما در استان شود.

وی در ادامه گفت: ما نمایندگان در تخصیص مناسب بودجه فرهنگی به استان تلاش خود را می‌کنیم اما تفریق و تخصیص این بودجه به استان‌ها از وظایف داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امیدواریم که این بودجه بر اساس نیاز به استان تعلق گیرد.

در روزهای گذشته ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفتگویی دیگر با سایت روابط عمومی سازمان سینمایی، ضمن اشاره به مشکل کمبود سالن‌های سینماها در استان آذربایجان غربی و تقاضا از مالکین بخش خصوصی برای مشارکت در امر سالن سازی سینما، آذربایجان غربی را پیشتاز در صنعت فیلم سازی و با قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های سینمای ایران دانسته بود.