سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی مینا سبزی با نمایش 17 اثر در گالری گلستان برگزار شد. سبزی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این مجموعه آثار گفت: تابلوهای من انتزاعی هستند اما برداشتی از طبیعت در همه آنها وجود دارد و هر شخصی می‌تواند به دید خودش نمایی از طبیعت را در این آثار کشف کند.

سبزی ادامه داد: برای کشیدن این نقاشی‌ها از عکس یا نگاه کردن به مناظر واقعی استفاده نکردم، بلکه هرآنچه از طبیعت در ذهن من مانده بود روی بوم آمده است. قصد نداشتم به نقاشی از طبیعت بپردازم اما شیوه کارم ناخودآگاه سمت و سویی به مناظر طبیعی پیدا می‌کرد. این تابلوها خیلی آزادانه کار شده‌اند و هیچ تلاشی نکردم که طبیعت را واقع‌گرایانه نقاشی کنم یا بیننده را متوجه کنم که در حال منظره‌پردازی هستم.

سبزی افزود: در سال‌های گذشته نقاشی رئال انجام می‌دادم اما کم کم به سمت انتزاع پیش رفتم. سابقه نقاشی واقع‌گرای من از طبیعت، در این آثار هم تاثیر داشته و به ویژه در رنگ‌شناسی و زیبایی‌شناسی آثار خیلی موثر بوده است. بازدیدکنندگان نمایشگاه عقیده داشتند در عین انتزاع، زیبایی‌شناسی آثار هم در نظر گرفته شده است و مخاطبان خاص و عام توانستند با آنها ارتباط برقرار کنند.

او ادامه داد: وقتی نقاشی رئال انجام می‌دادم از رنگ روغن استفاده می‌کردم که کاملا هدایت شده است و به دلیل دیر خشک شدن می‌توان ساعت‌ها به ساخت و ساز پرداخت. اما اکریلیک سریع خشک می‌شود و چون با آب مخلوط می‌شود اتفاقات پیش بینی نشده زیادی در آن هست که گاه همان اتفاق‌ها کار را شکل می‌دهد و با پیگیری آنها می‌توان کار را ادامه داد.