آقامیری به هنرآنلاین گفت: در دوسالانه دوم شاهد اتفاقات خوبی بودیم از جمله آنها می توان به ارائه خالص آثار به دور از هر گونه زیباسازی اشاره کرد چرا که با این اتفاق شرایط برای همه یکسان است و آثار عادلانه داوری می شوند.

وی ادامه داد: در یک چنین دوسالانه‌ای و با چنین انرژی معمولا آثار خوبی ارائه و تولید می‌شود و انتخاب یک اثر از میان این حجم آثار بسیار مشکل است و ممکن است درحق دیگر هنرمندان اجحاف شود.

این هنرمند خوشنویس افزود: به نظر می رسد اگر در هر بخش از همه برترین ها تقدیر شود، هنرمندان هر بخش می توانند کارهای با کیفیت بالاتر و قابل قبول تری ارائه کنند.

آقامیری با اشاره به برپایی دوسالانه در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین اظهار کرد: فضای سنتی با هنر خوشنویسی ما که از یک قدمت خاصی برخوردار است تناسب دارد، ولی انتخاب استان قزوین برای این امر جای بسی تامل دارد چرا که استانهایی با قابلیت های بالاتر نیز در این زمینه وجود دارند که بتوانند پایتخت خوشنویسی ایران باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوسالانه ها و جشنواره ها اتفاق خوب و خوشایندی در هنرهای تجسمی است اما باید عنایت بیشتری شود و جایگاه آن تعریف و از هنرمندان این عرصه حمایت بیشتری صورت گیرد، چرا که هنر خوشنویسی نسبت به هنرهای دیگر مهجور مانده است. متاسفانه در این حوزه حمایت مناسبی از هنرمندان و این هنر اصیل ایرانی نمی شود. با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان رشته هنر از دانشگاه ها، هیچ گونه رسیدگی به وضعیت اشتغال و معیشت این هنرمندان ندارند و از آنها حمایت خوبی صورت نمی گیرد. بارها قول خرید آثار هنری به هنرمندان داده شده است اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام/۳۲