به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، برای دو بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان فراخوان خود را منتشر کرد.

این جشنواره با اهتمام  به اهمیت کار فرهنگی؛ تلاش جهت پاسداری از ارزش‌های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را با فرمایشات مقام معظم رهبری "حمایت از کالای ایرانی" و  چشم انداز روشن برای جامعه سالم، شهرپاک و آرام برگزار می‌کند.

در مقدمه فراخوان آمده است: نیاز است تا با بهرمندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی  و ایرانی با مشارکت و همکاری دلسوزانه در راستای رشد، عبودیت و تعالی جامعه تلاش کرده و جامعه ایمن با نشاط و مسئولیت‌پذیر را به ارمغان بگذاریم. از آنجا که میراث ارزشمند فرهنگ آموختنی و آموزش دادنی است می‌توان توسط ابزار تاثیرگذار هنر برخی از رفتارها و نگرش‌ها را تثبیت، تغییر یا اصلاح کرد.

در جشنواره پیش‌رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری نهمین گام بلند نیز  با توان بالا؛ عزم همگانی با شعار  ارتقای فرهنگ شهروندی  همچون سال‌های گذشته استوار و محکم برداشته شود.

موضوعات مدنظر جشنواره شهروند، "حمایت از کالای ایرانی" ، "شهروند، فرهنگ ایثار و شهادت" ، "شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی" ،"شهروند،  آسیب‌های اجتماعی" ، "شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی"، "شهروند، حقوق کودک"، "شهروند، محیط زیست (چالش‌ها؛ مخاطرات؛ راهکارها)"، "شهروند، مشارکت مسئولانه درصرفه‌جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و..." ذکر شده است.

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در دو بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود که در بخش مسابقه 15 نمایش به جشنواره راه پیدا خواهند کرد. آثار این بخش باید پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشد.

در بخش ویژه کودک و نوجوان نیز که برای دومین سال پیاپی برگزار می شود، 5 اثر با موضوعات مناسب کودکان و نوجوانان پذیرفته می‌شوند.

به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف 35 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

هنرمندان و گروه‌های نمایشی علاقه‌مند به حضور در این جشنواره می‌توانند تا 5 مرداد ماه نسبت به ارسال آثار و مدارک و فرم ثبت‌نام به دبیرخانه اقدام کنند.

مطابق فراخوان آثار راه‌یافته به جشنواره 15 مرداد ماه معرفی و جشنواره در دهه سوم مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال فرم تکمیل شده تقاضای حضور، چهار نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اجرای نمایش و مجوز نویسنده از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این جشنواره هستند.

دبیرخانه نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در لاهیجان: خیابان امام خمینی(ره)- روبروی بیمارستان 22 آبان– اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان– انجمن هنرهای نمایشی- صندوق پستی 1445 واقع شده و شماره تلفن‌های 42332103-42343011-42343012-42335283 (کد شهرستان 013) برای ارتباط با دبیرخانه اعلام شده است. آدرس سایت جشنواره نیز http://shahrvand-lahijan.ir است.

دانلود فایل