شکوهی اقبال به هنرآنلاین گفت: درامر گالری داری زنان پیشگام تر از مردان هستند و بیشتر مدیران این حوزه را خانم ها تشکیل می دهند، چرا که ابتدا این حرفه زنانه بود و مردان به گمان این که این عرصه از بعد اقتصادی جوابگو نیست خیلی تمایلی به این امر نشان ندادند اما در سال های اخیر به نظر می رسد مردان تمایل بیشتری به امر گالری داری پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این همگام بودن و همدوش مردان بودن در سطح شهر نیز دیده می شود و به نوعی می توان گفت المان های زنانه ، فیگور و چهره زنان همراه با پوشش اسلامی در هنر شهری به خوبی دیده می شود.

مدیر گالری آریا با اشاره به حضور زنان در طول تاریخ هنر اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ هنر می توان نگاه مردانه را در آثار دید همان طور که تاریخ های دیگر به دست نویسندگان مرد نوشته شده چرا که فرهنگ غالب جامعه مردانه است و متاسفانه با نگاهی به تاریخ می بینیم که نامی از هنرمندان زن که در سال های دور فعالیت می کردند برده نشده و این تنها در تاریخ ما نیست و در تاریخ غرب هم دیده می شود. در زمان امپرسیونیسم هنرمندان زن زیادی حضور داشتند که نامی از آنها برده نشده است اما در روزگار فعلی تازه آثارشان دیده می شود، این اتفاق کمتر شده است اما همچنان وجود دارد.

این هنرمند نقاش در پاسخ به این که راز موفقیت وی در امر گالری داری چیست گفت: برای رسیدن به هدف تنها باید پیگیرانه کار کرد و انگیزه داشت. من سخت و مسرانه در سه عرصه گالری داری، نقاشی و مادر بودن تلاش کرده ام و سعی کردم صدایم را از طریق هنر به گوش همه برسانم امیدوارم که موفق بوده باشم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرت اکسپوطوری را در گالری آریا داریم که استقبال خوبی از آن شده است و به زودی نیز اکسپو ۷ نگاه را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/31/32