به گزارش هنرآنلاین، علیرضا اسفندیارنژاد کارگردان فیلم "ساقی" در اعتراض به کنار گذاشته شدن فیلم "ساقی" از داوری بخش اصلی پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال، از دریافت تندیس ویژه هیئت داوران پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال انصراف داد.

متن بیانیه این کارگردان که عصر روز گذشته و در مراسم اختتامیه جشنواره نهال توسط یکی از عوامل فیلم قرائت شد، به شرح زیر است:

"از علیرضا اسفندیارنژاد به هیئت محترم جشنواره مستقل نهال

ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره و هیئت داوران، با کمال احترام و به عنوان نماینده عوامل فیلم "ساقی" از دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره پانزدهم انصراف می‌دهم تا بیش از این منت شما سروران بر این حقیر و فیلم "ساقی" سنگینی نکند. باشد تا این مهم در پیشگاه تاریخ جشنواره نهال ثبت و مورد واکاویی آیندگان قرار گیرد. پرواز پایان راه نیست."

"ساقی" سومین فیلم کوتاه علیرضا اسفندیارنژاد در مقام نویسنده و کارگردان است و داستان دختری را روایت می کند که شبانه برای ملاقاتی به مکانی دورافتاد می رود. علیرضا اسفندیارنژاد دانش آموخته سینما دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است که پیش تر جوایز متعددی از جشنواره های داخلی کسب کرده و داور چند جشنواره معتبر بوده است.

همچنین همزمان با اولین اکران داخلی فیلم "ساقی"، پخش بین المللی این فیلم نیز آغاز شده است.