به گزارش هنرآنلاین، اردشیر مجرد تاکستانی نگارگری را نزد استادان بزرگ همچون ابوطالب مقیمی، عباس معیری، محمود فرشچیان تلمذ کرده و جزو میراث گرانبهای استادان این هنر متعالی هستند.

یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، اشتیاق به آموختن و میل فراوان به تحقیق و پژوهش است که ایشان را از دیگر هنرمندان این رشته متمایز و تبدیل به هنرمندی صاحب سبک در زمینه هنر عمیق و ریشه‌دار نگارگری، تذهیب و تشعیر کرده است. ایشان نقش مهمی در اعتلای مینیاتور داشته و طی سالیان متمادی شاگردان مطرحی را پرورش و به جامعه هنری کشور معرفی نموده است.

در حاشیه این نمایشگاه، 2 کارگاه و نشست تخصصی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد

نشست نخست این نمایشگاه با عنوان "از بین‌النهرین تا ماوراءالنهر (میان رودان)" دهم تیرماه برگزار می‌شود. همچنین کارگاه اول نیز با عنوان "طراحی حیوانات (تشعیر)" 16 تیرماه برگزار می‌شود.

نشست دوم این نمایشگاه نیز 23 تیرماه با عنوان "نقاشی کلاسیک ایران و تفاوت آن با نقاشی مدرن" برگزار می‌شود. کارگاه دوم این رویداد نیز با عنوان "نگارگری" 25 تیرماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در کارگاه‌ها و نشست‌ها می‌توانند از ساعت 19الی 16 به گالری باغ موزه مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه نگارگری با عنوان "مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی"ساعت 17 روز جمعه هشتم تیرماه 1397 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای پنج شنبه از ساعت 14 تا 20  جهت بازدید به باغ موزه مراجعه کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه و شرکت در نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی می‌توانند با شماره تماس 22686064 تماس گرفته و یا به نشانی : خیابان ولی‌عصر(عج) ، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی باغ موزه هنرایرانی مراجعه کنند.