سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "بدن مقدس" از 27 خرداد ماه ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. نویسنده این اثر عباس جمالی و طراح و کارگردان آن مهدی محمدی است.  بهروز کاظمی، شبنم عالی، خشایار فراهانی، آرزو مهاجرانی، بهار مشهدی، ستایش رودبارانی، صبا مهری و شایسته اسدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "بدن مقدس" گفت: داستان این اثر نمایشی در جریان جنگ جهانی دوم و حمله آلمان‌ها به خاک فرانسه می‌گذرد. راهبه‌های یک کلیسا در یک روستای مرزی در فرانسه در مقابل رئیس کلیسا که همان مادر روحانی است، می‌ایستد چراکه او برای تامین امنیت خود و کلیسا اقدام به همکاری با آلمان‌ها کرده است و سعی می‌کنند او را نسبت به اشتباهاتش آگاه کنند.

او در ادامه افزود: مضمون این اثر نمایشی مقاومت و مقابله مردم شهری در فرانسه در برابر آلمانی‌هاست. موضوع این اثر اکنون جهان شمول شده است و مردم در برابر تجاوز، دیکتاتوری و انحرافات مذهبی در جهان در حال مبارزه هستند.

این کارگردان با بیان اینکه این اثر براساس دو شیوه فرمالیستی و رئالیستی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در اجرای نمایش "بدن مقدس" از فضای تصویری، موسیقیایی و نور استفاده کردیم تا مخاطب با وجه تصویری، مفهوم و ادراک روشنی از نمایش داشته باشد. با استفاده از آواهای کلیسایی که توسط راهبان خوانده شده است فضای موسیقیایی را در این اثر ایجاد کردیم. ضمن اینکه فضای رئالیستی نمایشنامه در اجرا جریان دارد.

محمدی درباره طراحی صحنه این اثر نمایشی عنوان کرد: مخاطب در بدو ورود به سالن نمایش با فضای کلیسایی روبرو می‌شود که به شکل مینی‌مالیستی طراحی شده است و در صحنه جایگاه سرهنگ در مقابل صلیب طراحی شده است که نشان از مقابله دین و جنگ دارد. در این نمایش از کمترین طراحی و آکسسوار استفاده کرده‌ایم تا وجه انسانی را بیشتر نشان دهیم.

او ضمن اشاره به اینکه موسیقی نمایش "بدن مقدس" نیز فضای مینی‌مالیستی و موجزی دارد، یادآور شد: در این اثر از یک ساز افکتیو بدوی به نام هنگ درام استفاده شده است که فضایی نظامی و کلیسایی را به مخاطب منتقل می‌کند. علاوه بر این ساز، با استفاده از افکت‌ها، فضاسازی در نمایش صورت گرفته است.

مهدی محمدی در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: "بدن مقدس" اثری است که در نظر دارد تفکر مخاطب را برانگیزد و فارغ از فضای هیجانی است که بیشتر آثار نمایشی این روزها دارند. این نمایش مستقیماً با آگاهی و اندیشه تماشاگر سروکار دارد و باعث می‌شود تا مخاطب به وضعیت پیرامون و فضای اطرافش که جنگ و انحرافات مذهبی وجه انسانی را از بین برده است، بیاندیشد و از آن تاثیر بگیرد.

دیگر عوامل نمایش "بدن مقدس" عبارتند از: طراح لباس: شبنم عالی، موسیقی: کیارش عالی، طراح نور: مهدی محمدی و دستیار کارگردان: سعید آرین مجد.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.