عظیمی به هنرآنلاین گفت: درایران جشنواره های مناسبتی بسیاری درهنرهای تجسمی برگزار می شود جشنواره بین المللی جایزه بیداری نیز یکی از همین جشنواره های مناسبتی است که در سطحی گسترده تر برگزار می شود. وی ادامه داد : با توجه به موضوعی که این جشنواره داشت و از زمان فراخوانی که اعلام شد پیش بینی می شد استقبال خوبی از آن بشود. از سوی دیگر جایزه ای که برای آن در نظر گرفته شد نیز دراین استقبال نقش داشت. در طول سال در جهان جشنواره های زیادی در بخش کاریکاتور برپا می شود و جشنواره جایزه جهانی نیز در دل آنها قرار گرفت. بافراخوان خوبی که داده شد و تجربه ای که تیم برگزار کننده داشتند تعداد آثار و هنرمندان کشورها بسیار زیاد بود. داور بخش کاریکاتور جایزه بیداری اسلامی افزود: برخی اوقات یک هنرمند با چند اثر در یک جشنواره شرکت می کند، یعنی در یک جشنواره می تواند تعداد آثار زیاد باشد ولی تعداد هنرمند زیاد نباشد، اما دراین جشنواره هم تعداد آثار زیاد بود و هم هنرمندانی که شرکت کرده بودند همه درجه یک در جهان هستند و هر کدام به تنهایی اعتبار به یک جشنواره می دهند. این هنرمند کاریکاتوریست ادامه داد: این هنرمندان که اثر به جشنواره فرستادند جزو ۲۰ نفر اول جهان هستند و اساتید کاریکاتور درجهان اند. مهم تر از همه کیفیت آثار رسیده بود که باید گفت با وجودی که درخیلی از جشنواره ها موضوعاتی وجود دارد که کاریکاتوریست ها ممکن است در چند سال گذشته روی آن به دفعات کار کرده باشند و برای همین عاملی باشد برای تکراری بودن آثار ، اما در جشنواره بیداری آثار تکراری رسیده بسیار کم بود و آن تعداد هم متعلق به جشنواره فجر خودمان بود که بخش بیداری اسلامی داشت . می توانم به جرات بگویم این جشنواره بکرترین جشنواره در زمینه آثار نویی است که ارائه شده است. عظیمی تصریح کرد: داوری کارها بسیار وقت گیر بود و ۳ بار بازبینی انجام شد و درنهایت ۱۴۸ اثر برای بخش مسابقه انتخاب شدند. هنرمندان ایرانی که به بخش مسابقه راه نیافتند معمولا اعتراض هایی داشتند که طبیعی است و برخی اوقات این اعتراض ها به دلیل اعتبار بالای جشنواره است چرا که هنرمند دوست دارد در این جشنواره حضور یابد . وی ادامه داد: با برگزاری این جشنواره و موضوع بین المللی که دارد این آثار باید حداقل در ۱۰ کشور به نمایش درآیند تا جهانی شوند و تنها به برگزار کردن یک جشنواره خلاصه نمی شود. امیدوارم در کشورهای دیگر آثار این جشنواره به نمایش درآید که در این زمینه نیز برگزار کنندگان صحبت هایی انجام داده اند. داور بخش کاریکاتور جشنواره گفت: افتخار داشتم در خدمت استاد درم بخش و مسعود ضیایی زرد خشویی باشم و آثار را داوری کنم ضمن این که۲ داور خارجی هم که در کنار ما به داوری آثار می پردازند به نام هستند. در واقع با چنین شرایطی می توان گفت که جشنواره بین المللی و استاندارد درحال برگزاری است. عظیمی ادامه داد: اگر ۲ بخش دیگر باقی مانده از مراحل اجرایی جشنواره به درستی کار شود سربلند بیرون آمده و جایگاه خوبی در برگزاری جشنواره ها در جهان خواهیم داشت. اول کاتالوگ جشنواره است که معمولا کاتالوگ جشنواره ها از استاندارد بالایی در کشور برخوردار است که باید سریع به دست هنرمندان برسد، دوم جایزه های عنوان شده است که اگر در مراسم اختتامیه به برگزیدگان پرداخت شود اعتبار جشنواره را جهانی می کند. وی در پایان با اشاره به وضعیت کاریکاتور در کشور تاکید کرد: اوضاع کاریکاتور درایران به دو بخش تقسیم می شود یکی مطبوعاتی است که بدترین اوضاع خود را در چند سال اخیر سپری می کند و بخش دیگر کاریکاتور جشنواره ای است که در آن بسیار فعال هستیم. به دلیل این که جشنواره های بسیاری در طول سال در کشور و جهان داریم که از نظر کمیت در این بخش بعد از کشور چین قرار داریم، از نظر کیفیت نیز بسیاری از سالها در رتبه اول جهان قرار داشته و در نهایت در رتبه سوم قرار گرفته ایم. این اتفاق ها هم از سال ۷۰ آغاز شد و بعد از مجله کیهان کاریکاتور که هنرمندان را با کارهای روز دنیا آشنا کرد و خانه کاریکاتور در تهران و شهرستان ها تشکیل شد از نظر تربیت شاگردان حرف اول را در دنیا می زنیم. اتفاقی که در هیچ کجای جهان رخ نداده و ما از نظر آموزش کاریکاتور و خانه های کاریکاتور در رتبه اول قرار داریم.

انتهای پیام/31/32