سرویس معماری هنرآنلاین، با حمایت انجمن مفاخر معماری ایران، نشست تحلیلی، پژوهشی تازه‌ای با عنوان "چرا شوش مهم است؟" برگزار می‌شود.

در این نشست علیرضا قهاری به عنوان دبیر پنل در کنار محمد حسین ارسطوزاده، علی اعطا، علیرضا ایزدی و مجتبی گهستونی به سخنرانی و ارائه مطلب می‌پردازند.

شوش واقع در استان خوزستان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شناخته‌شده جهان است. تاریخچه این شهر، احتمالاً به سال ۴۰۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. با وجود این‌که نخستین آثار یک دهکدهٔ مسکونی در این شهر، مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد است، طبق اسناد باستانی شوش از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای باستانی ایران و جهان بوده و فعالیت‌های باستان‌شناسی در آن ادامه دارد. این شهر باستانی شوش و تپه‌های مجاور آن به همراه آرامگاه دانیال نبی و تحت نام بقعه دانیال نبی، در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه 6 تیرماه از ساعت 30/15 الی 30/17 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 35 مراجعه کنند.