علی نقی رزاقی، کارگردان تئاتر کشورمان در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با جشن استقرار گروه های نمایشی استان‌ها در تالار وحدت که ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود؛ اظهار داشت: برگزاری اینگونه همایش ها و ارتباط تنگاتنگ هنرمندان با یکدیگر می تواند در راستای رسیدن به اهداف عالی هنرمندان تاثیرات مثبت بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی تئاتر می تواند هویت واقعی هنرمندان را نشان دهد، افزود: پیام بزرگان تئاتر در ارتباط با اثرگذاری آن هنرمندی است که تئاتر را روی صحنه می آورد.

رزاقی با بیان اینکه هر اتفاق هنری که در استان ها رخ دهد بهتر از سکوت سنگین شهرستان است؛ عنوان کرد: درصورتی که اعتبار مناسبی به شهرستان ها تزریق شود، هنر می تواند به عنوان منبع درآمد تلقی شده و هنرمندان نیز با دلگرمی بیشتری هنرآفرینی کنند.

رزاقی خاطر نشان کرد: اغلب آثار نمایشی که در شهرستان‌ها به وجود می‌آید کارهای جشنواره‌ای هستند و تماشاگران آن منحصر به دوستان و آشنایان هنرمندان آن نمایش می باشند و آثار نمایشی به طور شایسته حمایت نمی‌شوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روز جهانی تئاتر در تهران به خوبی برگزار شود و این همایش رضایت هنرمندان را جلب کند.

شایان ذکر است که علی نقی رزاقی از مدرسین سازمان آموزش و پرورش و رئیس هیأت شطرنج فارس بوده که در کارنامه فعالیت هنری خود، نمایش هایی از جمله "راز پنهان سعدی"، "خسرو و شیرین، فرهاد"، "قاب بی تصویر"، "بوی خوش سیمرغ"، "رقص در آتش"، "رؤیای نیمه شب تابستان"، "گفتا خموش حافظ"، "رامین و ژاله" و کارهای متعدد دیگری را دارد.

انتهای پیام/62