زمردی مطلق که یکی از 12 عکاسی است که این روزها در نمایشگاه عکس "تصویر واقعیت"شرکت کرده است به هنرآنلاین گفت: هنرمندانی که در نمایشگاه "تصویر و واقعیت " حضور دارند نگاه و سبک عکاسی خود را دارند و در طول سالها این سبک را پیش برده اند. تاکنون در نمایشگاه های گروهی دیگر چنین مجموعه ای که بتواند با این قدرت و کیفیت بالا درکنار هم دیده شود کمتر وجود نداشته است، در واقع عکاسانی که در این مجموعه حضور یافته اند تلاش کرده اند نگاه خود را به بهترین شکل ممکن در این نمایشگاه ارائه کنند.

زمردی مطلق با اشاره به مضمون این نمایشگاه و جذابیت آن ادامه داد: این عکس‌ها اکثرا چیدمان هستند، این درحالی است که من از لحظه عکاسی می کنم و با تاتر وارد این عرصه شدم. عکس های دیگر دوستان در واقع عکس های لحظه نیست و برای چیدمانش تلاش شده است. ولی عکس های من عکس هایی است که با انتخاب لحظات به ثبت رسیده است. اصولا نگاه من به عکاسی به خاطر حضور در تئاتر لحظه‌ای است و این برایم مهم است. در طی سال ها تلاش کردم تا به دوستان و همکاران تاتری بفهمانم که می شود این طور نگاه کرد و به عکاسی تاتر این را تحمیل کردم که به عکس ها در عین حال مفهومی نگاه کنند و خوشبختانه این نگاه مورد استقبال واقع شد. به نظرم دراین نمایشگاه نگاه بازدید کنندگان درست و صمیمی بود ضمن این که برخی از عکس ها کنکاش بیشتری را می طلبد. در مجموع نمایشگاه دلنشینی است.

این عکاس هنرمند با اشاره به تعریفی که از واقعیت دارد افزود: از نظر من واقعیت چیزی است که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. در این نمایشگاه کارهای علیرضا فانی را دوست دارم و عکسهایش تکان دهنده است. او واقعیت های موجود در جامعه را به جذابی ثبت کرده است ازجمله انزوا و دوری آدم ها از هم که به درستی به بیننده القا می شود. وقتی روح بلرزد و به تفکر واداشته شود تبدیل به واقعیت می شود.

زمردی مطلق تصریح کرد: عکاسی تاتر نسبت به قبل رشد خیلی خوبی داشته و از رشته های دیگر تاتر خیلی جلوتر است حداقلش این است که دیگر دوستان تاتری به عکاسی تاتر به دیده یک عکس یادگاری نگاه نمی کنند و خواستار این هستند که همزمان با تاتر نمایشگاه عکس آن نیز برگزار شود. در طی این سالیان تلاش کردیم که عکاسی تاتر جایگاه خود را بیابد و درگالری ها و حراجی ها به فروش برسد و به عکس تاتر به عنوان یک اثر هنری نگاه شود. در واقع عکاسی تاتر در این سالها در کنار عکاسی چیدمان قرار گرفته و رشد خوبی داشته است.

نمایشگاه گروهی تصویر و واقعیت، عکس‌هایی از کیمیا رهگذار، آرمان استپانیان، مجید کورنگ بهشتی، علیرضا فانی، کوروش ادیم، داریوش نهداران، هومن نوبخت، بابک کاظمی، علی رحیمی، امیرحسین حشمتی، سیامک زمردی مطلق و نیما عابدینی را در معرض دید عموم قرار می‌ دهد.علاقه‌مندان می‌توانند همه روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ ، از این آثار به نشانی ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک ۹ ، گالری شیرین دیدن کنند.

انتهای پیام/31/32