به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: سیدمحمد مجتبی حسینی - معاون هنری و هنرمند خوشنویس - در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ - با تاکید بر طی شدن روند قانونی برای اعطای گواهینامه درجه یک هنری به او، دلیل تودیع آن را جلوگیری از ایجاد حاشیه دانست.

وی در این نامه آورده است: روند بررسی پرونده اینجانب در شورای ارزشیابی هنرمندان چنانکه رییس وقت شورا (علی جنتی، وزیر وقت) هم اعلام کرده‌، به طور دقیق طبق آیین‌نامه انجام شده و بعد از بررسی‌های صورت گرفته با اعطای گواهینامه درجه یک هنری بر اساس سوابق نزدیک به سه دهه فعالیت هنری اینجانب موافقت شد؛ چنانکه تعدادی از استادان شناخته شده و پیشکسوت خوشنویسی هم بر این موضوع مهر تایید زده‌اند.

حسینی با اشاره به تایید در جه هنری‌اش - در نامه حمایت تعدادی از استادان خوشنویسی - نوشته است: مایه افتخار اینجانب است که تاییدیه هنری‌ام توسط پدر خوشنویسی معاصر ایران جناب استاد غلامحسین امیرخانی و هفت نفر از نامداران و بلندآوازه‌ترین خوشنویسان به امضا رسیده است.

وی ادامه داده است: اگرچه هیچگونه تخلفی در این موضوع صورت نگرفته اما توجه به این موضوع، چند سال بعد از انجام، قابل توجه و تامل است.

حسینی در پایان با ابراز احترام به رای هنرمندان خوشنویس و اعضای وقت شورای ارزشیابی هنرمندان برای اعطای گواهینامه درجه یک هنری به وی نوشته است: برای پیشگیری از ایجاد شائبه و برطرف شدن شبهه‌های به وجود آمده و دور ماندن ساحت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حاشیه‌های برساخته، گواهینامه اعطاء شده را به جنابعالی به عنوان وزیر محترم و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان تودیع می‌کنم؛ تا در زمانی دیگر که مسئولیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارم، بررسی بایسته در این زمینه صورت گیرد.