به گزارش هنرآنلاین، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان گفت: در حال حاضر فعالیت جوان ها بسیار امیدوار کننده است. به طوری که به نظر می رسد تا ۵ سال آینده هنرمندان جوان برجسته ای به مجموعه هنرهای تجسمی اضافه شود.

وی در ادامه با تاکید به اهمیت نقش گالری داران در حمایت از هنرمندان جوان اظهار داشت: حمایت جوانان توسط گالری داران یک وظیفه است. گالری داران با برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان جوان باعث می شوند که هم هنرمندان جوان به ادامه کار تشویق شوند و هم این جوانان را به جامعه معرفی می کنند. به همین دلیل کشف استعددهای جوان یکی از اهداف گالری گلستان به شمار می رود.

گلستان در این باره افزود: در سال جاری ۳۵ نمایشگاه برپا می شود که از این تعداد ۲۸ نمایشگاه مربوط به آثار هنرمندان جوانی است که برای اولین بار آثارشان رابه نمایش می گذارند.

وی با اشاره به شهرت سهراب سپهری اظهار داشت: هنرمندی مانند سهراب سپهری هم از ابتدا شهرت نداشت. هنرمند جوان با استعدادی بود که آثارش با حمایت گالری سیحون شهرت پیدا کرد. هنرمندان مشهور امروز هم با حمایت های گالری داران شناخته شده هستند.

گلستان با انتقاد از برخی گالری داران که در برپایی نمایشگاه ها تنها جنبه اقتصادی را مد نظر قرار می دهند گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد این است که به هر کسی که مدرک و فضایی برای برپایی نگارخانه داشته باشد مجوز گالری داده می شود در حالیکه گالری دار باید پشتوانه فرهنگی داشته باشد و طی سال ها در این مسیر استخوان خرد کرده باشد تا بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد.

انتهای پیام/31/34