سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم انیمیشن "شگفت‌انگیزان 2" (Incredibles 2) از شرکت‌های دیزنی و پیکسار از جمعه تا یکشنبه در اولین آخر هفته اکران در سینماهای ایالات متحده و کانادا، بیش از انتظار ظاهر شد و با 180 میلیون دلار فروش در 4410 سینما رکورد زد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دنباله فیلم انیمیشن "شگفت‌انگیزان" نه‌تنها رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم انیمیشن را جابجا کرد ("پیدا کردن دوری" پیکسار با 135 میلیون دلار رکورددار قبلی بود)، بلکه بدون حساب نرخ تورم، هشتمین فروش افتتاحیه یک فیلم در تاریخ سینمای آمریکای شمالی را نیز به نام خود ثبت کرد.

"شگفت‌انگیزان 2" درباره یک خانواده دوست‌داشتنی از ابرقهرمانان، از "دیو و دلبر" (174.6 میلیون دلار) رد شد تا عنوان بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم درجه PG را به خود اختصاص بدهد. فیلم در سطح بین‌المللی نیز شروعی تماشایی داشت و در 25 بازار 51.5 میلیون دلار به دست آورد تا مجموع فروش جهانی خود را به 231.5 میلیون دلار برساند. فیلم در بسیاری بازارها از جمله مکزیک، استرالیا و روسیه، بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیکسار را داشت.

"شگفت‌انگیزان 2" بیستمین فیلم پیکسار است و از هفته پیش که دیزنی اعلام کرد جان لسه‌تر رئیس و یکی از مؤسسان پیکسار تا پایان سال از این مجموعه خارج می‌شود، اولین فیلم این شرکت است که روانه سینماها شده است. تمام فیلم‌های پیکسار در سینمااسکور از سوی تماشاگران در محدوده درجه A امتیاز گرفته‌اند. "شگفت‌انگیزان 2" نیز در سینمااسکور درجه A+ دریافت کرده است. "شگفت‌انگیزان" هم که حدود 14 سال پیش اکران شد، درجه A+ گرفت. "شگفت‌انگیزان" نوامبر 2004 در اولین آخر هفته اکران 70.5 میلیون دلار فروخت و در نهایت در دنیا 633 میلیون دلار به دست آورد.

براد برد بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته است، در حالی که کریگ تی. نلسن، هالی هانتر، سارا واول، ساموئل آل. جکسن و جان راتزنبرگر مجدداً به‌عنوان صداپیشه با پروژه همکاری کرده‌اند. باب اودنکرک، کاترین کینر، سوفیا بوش و ایزابلا روسلینی صداپیشه‌های جدید هستند.

فیلم جدید ماجراهای خانواده‌ای از ابرقهرمانان را دنبال می‌کند که می‌کوشند بین یک زندگی عادی و قدرت‌های خود توازن برقرار کنند. باب پار (معروف به آقای اینکردیبل / شگفت‌انگیز با صدای نلسن) همسری است که باید با اظهارنظرهای کنایه‌دار دَش پسرش (هاک میلنر)، نافرمانی دختر نوجوانش وایولت (واول) و قدرت‌های فراطبیعیِ رو به رشد جک – جکِ کوچولو کنار بیاید، در حالی که همسرش الن / ایلاستی‌گرل (هانتر) برای نجات دنیا راهی شده است. به‌زودی کل خانواده باید کنار هم قرار بگیرند تا با یک ضدقهرمان جدید به نام اسکرین‌اسلیور روبرو شوند.

Tag

صحنه‌ای از فیلم "گرگم‌به‌هوا"

در همین حال، کمدی درجه R "گرگم‌به‌هوا" (Tag) از شرکت نیو لاین در اولین آخر هفته اکران در 3383 سینما 14.6 میلیون دلار فروخت و سومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی شد. اد هلمز، جرمی رنر، جان هام و هانیبال بورس در این فیلم نقش چند دوست دوران کودکی را بازی می‌کنند که هر چند دیگر مردان بالغی هستند، اما همچنان به بازی سالانه گرگم‌به‌هوا ادامه می‌دهند.

آیلا فیشر، رشیدا جونز، آنابل والیس و لزلی بیب دیگر بازیگران "گرگم‌به‌هوا" هستند که اولین تجربه کارگردانی جف تومشیچ است. داستان درباره یک گروه از دوستان واقعی ساخته شده است که ماجراهای آن‌ها در وال استریت جورنال منتشر شد.

از سوی دیگر، فیلم "8 یار اوشن" (Ocean's 8) با بازی ساندرا بولاک، کیت بلانشت و آن هاتاوی در دومین آخر هفته اکران 19.5 میلیون دلار فروخت و ضمن این که در رده دوم جدول قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به 79.1 میلیون دلار رساند.

"سولو: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای" (Solo: A Star Wars Story) از شرکت‌های دیزنی و لوکاس و فیلم ابرقهرمانی "ددپول 2" (Deadpool 2) از شرکت‌ فاکس قرن بیستم، به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جدول قرار گرفتند.

"سوپرفلای" (Superfly) از شرکت سونی نیز نتوانست خیلی موفق ظاهر شود و در پنج روز اول اکران تنها 8.4 میلیون دلار فروخت و فیلم هفتم شد. این پروژه 16 میلیون دلاری را دایرکتور ایکس. کارگردان موزیک ویدیو کارگردانی کرده است.

"سوپرفلای" بازسازی فیلمی به همین نام تولید 1972 به کارگردانی گوردون پارکس جونیر درباره یک خلافکار حرفه‌ای است که به‌سختی می‌کوشد از صحنه مواد مخدر در آتلانتا فرار کند. تره‌ور جکسن، جیسن میچل، مایکل کنت ویلیامز، لکس اسکات دیویس و جنیفر موریسن در بازسازی "سوپرفلای" بازی می‌کنند.

در حوزه نمایش محدود، فیلم مستقل "گوتی" (Gotti) با بازی جان تراولتا در 503 سینما تنها 1.6 میلیون دلار به دست آورد و حتی نتوانست به فهرست 10 فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند. این کمترین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی تراولتا است.

کوین کانلی این فیلم را کارگردانی کرده است. کلی پرستن همسر واقعی تراولتا در "گوتی" نقش ویکتوریا گوتی همسر او را بازی کرده است. فیلم درباره جان گوتی رئیس خانواده تبهکار گامبینو، یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های مافیایی ایتالیا در نیویورک است و ارتباط او با پسرش را مورد توجه قرار می‌دهد. پسر گوتی پس از او کنترل حرفه خانوادگی را به عهده گرفت. او مدتی را در زندان گذراند، اما در نهایت توانست از محکومیت در دادگاه فرار کند.

Gotti

جان تراولتا در "گوتی"

جان گوتیِ پدر به جرم اخاذی، 13 مورد قتل، ممانعت از اجرای عدالت، آدم‌ربایی، توطئه برای انجام قتل، باج‌گیری، فرار از مالیات، رباخواری و قمار غیرقانونی به حبس ابد محکوم شد و در 2002 در 62 سالگی در زندان درگذشت.

"گوتی" که در حال حاضر در وبسایت راتن تومیتوز، صفر درصد آرای منتقدان را دریافت کرده است، برای راه پیدا کردن به پرده بزرگ سینما راه طولانی و پرفرازونشیبی را طی کرد. خبر تولید این فیلم اولین بار بیش از هفت سال پیش اعلام شد. آن زمان قرار بود بری لوینسن این فیلم را با عنوان "گوتی: سه نسل" کارگردانی کند. تراولتا و ‌ پرستن از همان ابتدا درگیر این پروژه بودند و چهره‌هایی چون آل پاچینو، جو پشی و لیندزی لوهان نیز قرار بود در فیلم بازی کنند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. ابتدا قرار بود شرکت لاینزگیت فیلم را روانه سینماها کند، اما تهیه‌کنندگان پروژه خواهان اکران گسترده بودند، برای همین حق پخش را از لاینزگیت پس گرفتند.

در سطح بین‌المللی، "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" (Jurassic World: Fallen Kingdom) از شرکت‌های یونیورسال و امبلین همچنان موفق بود و در دومین هفته اکران 173.6 میلیون دلار دیگر – شامل 111.9 میلیون دلار در اولین آخر هفته اکران در چین – فروش داشت. فروش خارجی "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" در حالی به 370 میلیون دلار رسید که این فیلم هنوز در آمریکای شمالی روی پرده نرفته است. فیلم از این هفته در ایالات متحده و کانادا اکران می‌شود.

کریس پرات و برایس دالاس هوارد در "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا نقش‌های خود در فیلم قبلی را تکرار کرده‌اند. جاستیس اسمیت، جیمز کرامول، توبی جونز و جف گلدبلوم نیز در دنباله "دنیای ژوراسیک" (2015) می‌کنند. آن فیلم در دنیا 1.6 میلیارد دلار فروخت.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات ‌متحده و کانادا (15 تا 17 ژوئن 2018)

 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

"شگفت‌انگیزان 2"

180

4410

40.816

180

-

1

2

"8 یار اوشن"

19.5

4145

4.718

79.1

70

2

3

"گرگم‌به‌هوا"

14.6

3382

4.317

14.6

28

1

4

"سولو: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای"

9

3182

2.854

192.8

-

4

5

"ددپول 2"

8.8

3212

2.740

294.6

110

5

6

"موروثی"

7

2998

2.344

27.1

-

2

7

"سوپرفلای"

6.3

2220

2.838

8.4

16

1

8

"انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت"

5.2

2164

2.447

664.1

-

8

9

"دستخوش امواج"

2.1

1929

1.089

26.8

35

3

10

"باشگاه کتاب"

1.8

1656

1.117

62

-

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی افتخاری