به گزارش هنرآنلاین، سید علیرضا حسینی؛ دبیر شورای سیاستگذاری اکسپو، با بیان این مطلب گفت: با توجه به نقش اصلی و محوری نگارخانه ها در حوزه فروش آثار هنری شورای سیاستگذاری اکسپو نیز تصمیم گرفت اکسپو با محوریت نگارخانه‌ها برگزار شود.

حسینی ادامه داد: در این راستا از نگارخانه ها دعوت می شود تا آثارشان را در اکسپو ارائه کنند، بنابراین هنرمندان می توانند از مسیر نگارخانه ها برای حضور در اکسپو اقدام کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری اکسپو ۹۱ ادامه داد: ملاک برای دعوت از نگارخانه ها، فهرستی است که امور نگارخانه های مرکز هنرهای تجسمی به دبیرخانه اکسپو ارائه کرده و در این فهرست اولویت با نگارخانه های فعال است.

حسینی افزود: دعوت از نگارخانه ها از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان هفته از سایر نگارخانه هایی که در این فهرست قرار دارند، برای حضور در اکسپو دعوت می شود و امیدواریم نگارخانه ها حضور و مشارکت فعالی در این دوره اکسپو داشته باشند.

دبیر شورای سیاستگذاری اکسپوی ۹۱ با اشاره به تعامل با دستگاه‌ها برای خرید آثار هنری گفت: قانون اختصاص یک دهم درصد از بودجه عمرانی دستگاه ها به خرید آثار هنری به همه نهادها ابلاغ شده است و اکسپوی ۹۱ فضایی را فراهم می کند که دستگاه‌ها از بستر این قانون آثار را خریداری کنند.

حسینی افزود: البته دستگاه‌ها و نهادها می توانند به طور مستقیم از نگارخانه ها نیز آثار را خریداری کنند اما در اکسپو سعی می شود با مشارکت و حضور فعال نگارخانه ها آثار قابل توجهی از هنرمندان متعدد ارائه شود.

اکسپوی ۹۱ اواخر خرداد و اوایل تیر ماه سال جاری از سوی بنیاد فرهگی، هنری رودکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/31/32