سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تله موش" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سیاوش اسد از 28 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این نمایش با بازی مرجان دلبند، سحر نظام دوست، عمار تفتی، فرزانه شجاعی، سیاوش اسد، مهدی بیگدلیا، الیزا اورامی، سمیرا خلیلی، حسین پرستار، سمیه مهری و اردلان شجاع کاوه اجرا می‌شود.

سیاوش اسد در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه "تله موش" درباره انسانیت است، گفت: این اثر نمایشی درباره آدم‌هایی است که انسانیت را فراموش کرده‌اند و به دنبال زرق و برق زندگی هستند. کسانی که شعار ضدجنگ می‌دهند اما کرم‌گونه دور هم می‌لولند و بویی از انسانیت نبرده‌اند.

او در ادامه افزود: "تله موش" از سردی‌ها صحبت می‌کند و از دنیایی وام گرفته است که انسان‌ها یکدیگر را چپاول می‌کنند و تنها به فکر منفعت خود هستند. 

کارگردان نمایش "مرد بالشی" درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "تله موش" خاطرنشان کرد: از آنجا که این نمایش روایت آدم‌های سردی است که روحی در بدن‌شان نیست و تنها جسمی متحرکند، در اجرا به سبک سورئال پیش رفتم و آن را به شکل سینمایی و فست فوروارد اجرا کردم هرچند که اجرای این شیوه در تئاتر بسیار سخت است. 

اسد درباره طراحی صحنه و دکور نمایش نیز عنوان کرد: تماشاگر در صحنه با عمارت قدیمی ویکتوریایی روبرو خواهد شد. از آنجا ک در نظر داشتیم سردی را در نمایش به تماشاگر القا کنیم برف و سرما را وارد صحنه کردیم به گونه‌ای که مخاطبان به واقع سرما را در سالن نمایش احساس می‌کنند. براساس داستان، طراحی صحنه تلفیقی از مدرنیته و کلاسیک است.

او ضمن اشاره به اینکه موسیقی در پیشبرد نمایش بسیار کمک‌کننده است، یادآور شد: از آنجا که در اجرای این نمایش به سبک تئاتر- سینمایی پیش رفته‌ایم  و این موضوع از قاب‌ها و دکوپاژهای صحنه مشخص است  به شیوه فیلم‌های هالیوودی در ژانر وحشت، از موسیقی وهم‌آلود در ابتدای کار استفاده کرده‌ایم تا این فضا وهم‌آلود را به تماشاگر منتقل کنیم. افکت تیک و تاک ساعتی در صحنه پخش می‌شود که نشان از گذر زمان دارد.  

سیاوش اسد با بیان اینکه مجالی بدهیم تا بازیگران سینما به تئاتر وارد شوند، اظهار داشت: سحر نظام‌دوست نخستین تجربه بازیگری در تئاتر را با این نمایش پشت سر می‌گذارد. با اینکه بازی در مدیوم سینما و تئاتر متفاوت است، او به خوبی از پس آن برآمده است. او ایفاگر نقش مولی در نمایش است. این شخصیت از آنجا که چند بعدی است و برای مخاطب الها‌م‌بخش است برای من بسیار دارای اهمیت بود و اکنون خوشحالم که خانم نظام‌دوست را برای ایفای این نقش انتخاب کرده‌ام.  

گفتنی است اختتامیه نمایش "تله موش" به استاد حمید سمندریان تقدیم خواهد شد.

در خلاصه داستان نمایش "تله موش" آمده است: قتلی در شهر رخ می‌دهد نزدیک یک عمارت ویکتوریایی که در آن قرار است زن و شوهری ۵ روز از مسافرانی که به این مکان می‌آیند به خوبی پذیرایی کنند ولی قتل‌هایی در حال رخ دادن است که ماجرای این عمارت را به بحران عظیمی می‌کشد و..... این کارمای انسان‌های خطا کار است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: دکتر ناصر آقایی، تهیه کننده: لیلا اسماعیلی، برنامه ریز:علی سعید، مدیر تولید: شاهین زوار، طراح صحنه اجرا: میثم شاهکاری، طراح لباس: چهرک نریمانی، طراح گریم: ثمر برازنده، مجریان گریم: صحرا شمس و آوا عاطفی، مدیر صحنه: امیر آرام، مدیر تبلیغات: امیر رضا سپهر، تبلیغات و طراح نور: گروه هنری مربع 11 و تماشا،منشی صحنه: فاطمه حاتمی، عکاس و ساخت تیزر: علی نوری، طراح پوستر و بروشور: امیر حسین بصیر و موسیقی: میلاد مهدوی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.