سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "هویت" به کوشش مصطفی علیزادگان در نگارخانه یاسمین برپاست. در این نمایشگاه 34 اثر از 29 عکاس به نمایش درآمده است. علیزادگان در گفت و گو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: این مجموعه طی یک پروسه کلاسی شکل گرفت و ابتدا موضوع‌های مختلفی مطرح شد تا هنرجویان با نحوه شکل دادن و بیان یک موضوع آشنا شوند. پس از آن موضوع نهایی انتخاب شد و همه بر اساس آن کار کردند.

او درباره دلیل انتخاب موضوع هویت گفت: امروزه بحران‌های هویتی زیادی را در بین نسل جوان شاهد هستیم و بر همین اساس تصمیم به انتخاب این موضوع گرفته شد. برخورد هنرمندان با موضوع هویت بسیار شخصی است، عده‌ای هویت فردی و عده‌ای دیگر هویت اجتماعی را در نظر گرفته و با ابزار عکاس به تصویر کشیده‌اند. با وجود یکسان بودن موضوع در این آثار تنوع تفکر در آنها دیده می‌شود.

علیزادگان افزود: درگیری ذهنی هنرمند با محیط اطراف در بیشتر عکس‌ها دیده می‌شود. شاید این عکس‌ها سلف پرتره به نظر بیایند اما در فضایی اتفاق افتاده‌اند که برای آن شخص تعریفی درباره هویت او یا پنهان شدن هویت دارد. علاوه بر هویت فردی، در بعضی از آثار بُعد اجتماعی دیده می‌شود و عکاس در کنار عوامل فضاسازی شده، خود را معرفی می‌کند.

این عکاس ادامه داد: هویت موضوع گسترده‌ای است که می‌تواند نوع پوشش، محل زندگی، ابزار مورد استفاده انسان، دوستان و... را دربربگیرد. عکس‌های این مجموعه معرف هویت هنرمندان هستند و بدون حضور خود عکاس هم با دیدن اثر او می‌توان هویت هنرمند را شناخت.

علیزادگان ادامه داد: خیلی خوب است که چنین نمایشگاه‌هایی با موضوعات مختلف برگزار شود چون بسیاری از جوانها اعتماد به نفس یا شرایط برگزاری یک نمایشگاه را ندارند و با چنین نمایشگاه‌‌های گروهی حمایت و تشویق می‌شوند.

گفتنی است نمایشگاه هویت تا 23 خرداد ماه در نگارخانه یاسمین به نشانی خیابان خردمند جنوبی، نبش کریمخان زند، ساختمان افسر، پلاک 70، طبقه اول برگزار می‌شود.