سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کارگاه آموزشی "روش تحقیق پیشرفته در هنر" با حضور احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، برگزار می‌شود. این کارگاه روزهای یکشنبه، 10،3 و 17 تیرماه به مدت سه جلسه از ساعت 14 تا 18 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر، مراجعه یا با شماره تلفن 66499772 تماس بگیرند.

شرکت کنندگان لازم است کتاب مجموعه درسگفتارهایی درباره روش تحقیق عمومی، نوشته احمد پاکتچی، نشر دانشگاه امام صادق را مطالعه نمایند.

احمد پاکتچی در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. او عضویت در شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، عضو وابسته گروه مطالعات روسیه و اروپای شرقی، مؤسسه مطالعات امریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز (ایراس) را در کارنامه خود دارد.

پاکتچی هم‌زمان با تحصیلات مدرسه، به فراگیری زبان‌های عربی، روسی، لهستانی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی پرداخت. او تحصیلات خود در علوم حوزوی را نیز نزد عمویش، آیت الله محمد پاکتچی، در تهران آغاز کرد و موفق شد تحصیلات حوزوی خود را تا مرحله خارج، نزد روحانیانی مانند آیت الله اردکانی پی بگیرد. او در نخستین کنکور بعد از انقلاب فرهنگی، با رتبه نخست رشته علوم انسانی وارد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران شد و برای تحصیل، رشته تاریخ را برگزید.

احمد پاکتچی، سال ۱۹۹۳ در مقطع دکتری مطالعات ادیان، از دانشگاه دولتی قزاقستان در شهر آلماتی، فارغ‌التحصیل شد. سه سال بعد، یعنی در سال ۱۹۹۶، دکترای خود را در رشته زبان‌شناسی تاریخی در همان دانشگاه و زیر نظر سفیر وقت قراقستان در ایران به پایان رساند.

پاکتچی علاوه ‌بر کتاب‌ها و مقالات متعددی که به زبان فارسی به نگارش درآورده، به زبان‌های انگلیسی، روسی، قرقیزی، و عربی نیز آثاری را تألیف کرده ‌است. مکاتب فقه امامی ایران پس از شیخ طوسی تا پایگیری مکتب حله،‌ مولد امیرالمؤمنین نصوص مستخرجه من التراث الاسلامی، مایه‌های فلسفی در میراث ایران باستان: پیجویی شاخصه‌ها برای رده‌بندی مکاتب مزدایی، نقد متن،‌ تاریخ حدیث، تاریخ تفسیر، ماهیت علوم قرآن،‌ روش تحقیق عمومی و روش تحقیق با تأکید بر مطالعات اسلامی از جمله کتاب‌هایی هستند که او تالیف کرده است.