سرویس موسیقی هنرآنلاین: استاد پهلوان رسول بخش زنگشاهی موزیسین سرشناس ساز قیچک و استاد موسیقی بلوچستان چند روز پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان، بستری شد، در حالی که نیمی از بدن او از کار افتاد. در این مدت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از او عیادت کرد. زنگشاهی پنجشنبه پیش از بیمارستان مرخص شد.

این هنرمند موسیقی اقوام منطقه بلوچستان دکترای افتخاری از دانشگاه پاریس در فرانسه دارد و در فرانسه، سوئد، بلژیک، آلمان، سوئیس و ایتالیا کنسرت‌هایی برگزار کرده است.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی درباره اقدامات انجام شده برای استاد زنگشاهی به هنرآنلاین، گفت: ما چند روز پیش در جریان مشکل این هنرمند قرار گرفتیم. بلافاصله با همکاری و مساعدت صندوق اعتباری هنر و ارشاد سیستان و بلوچستان پیگیری‌ها انجام شد و در نهایت همه هزینه‌های ایشان پرداخت شد و از بیمارستان مرخص شدند.

پهلوان رسول بخش زنگشاهی

پهلوان رسول بخش زنگشاهی

نوربخش ادامه داد: خانه موسیقی همچنان پیگیر شرایط این هنرمند است و پیگیری‌های لازم را در خصوص سلامتی این استاد موسیقی ادامه خواهد داد.

مدیرعامل خانه موسیقی اضافه کرد: آقای زنگشاهی قبل از سکته مغزی حدود یک سال بود که به‌ دلیل نداشتن توانایی مالی نمی ‌توانست برای پایش که به‌ دلیل دیابت قطع شده است پروتز تهیه کند. این موزیسین فاقد بیمه‌ اهل سیستان و بلوچستان پیشتر یک پای خود را بر اثر دیابت از دست داده و پای دیگرش اکنون دچار نارسایی است.