به گزارش هنرآنلاین، سامان حسین پور از فیلمسازان جوان ایرانی  که دو سال پیش و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم تلویزیون در اسلواکی با فیلم "ماهی" تولید حوزه هنری استان کردستان جایزه بهترین هنرمند جوان را از آن خود کرد در این دوره به عنوان مدرس ورک شاپ ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان "چگونه فیلم کوتاه بدون بودجه بسازیم؟" را برگزار می‌کند.

سامان حسین پور که متولد 1371 شهر سقز از استان کردستان است در سال 1387 با حضور در بیست و دومین جشنواره فیلم کودک به عنوان داور نوجوان به فیلمسازی گرایش پیدا کرد و تاکنون 5 فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده است، صدها حضور بین المللی را با فیلم‌هایش داشته است و 36 جایزه ملی و بین المللی نیز در کارنامه اش دارد.

همچنین با توجه به موفقیت‌های فیلمسازان کردستان ایران در جشنوارههای جهانی، 5 فیلم "آینه‌های پریده رنگ" از "سالم صلواتی" ، " آپارتمان مورچهها " از" توفیق امانی" ، "نامو" از "صلاح صالحی" و" کشتارگاه"  از" بهزاد آزادی" دربخشی ویژه با عنوان " کردستان فکوس"  به اکران گذاشته خواهند شد.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تلویزیون اسلواکی (گدای طلایی) از 6 تا 9 ژوئن (16 تا 19 خرداد) در شهر کوشیتسه در کشور اسلواکی برگزار خواهد شد.