سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی عسل پیروی با عنوان "پرده‌ها" در گالری زیرزمین دستان برپاست. در این مجموعه 7 اثر در ابعاد مختلف و با متریال‌ اکریلیک، ترکیب مواد و کلاژ به نمایش درآمده است. پیروی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره عنوان این نمایشگاه گفت: نام این مجموعه به شکل و ظاهر آثارم ارجاع داده می‌شود. تعدادی از آثار این مجموعه بدون قاب هستند و پارچه بوم به شکل طبیعی و دست نخورده روی دیوار نصب شده است. این کار مانند پرده‌هایی است که در پرده‌خوانی‌های ایرانی انجام می‌شد و نقاشی برای روایت یک داستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پیروی افزود: این مجموعه در ادامه دو نمایشگاه قبلی من شکل گرفته است که همگی بر اساس یک مجموعه عکس قدیمی از شهر کوچک ورسک شکل گرفته‌اند. این عکس‌ها متعلق به عمه من بود و جذابیتی که برایم داشتند، باعث شد این سه گانه شکل بگیرد.

او درباره تاثیر عکس‌های قدیمی بر نقاشی‌هایش گفت: در مجموعه اول فیگور انسان در فضای کوه، جاده و... دیده می‌شد. در مجموعه دوم بیشتر شکل‌هایی مانند حجم‌های بتنی که لابه‌لای کوه قرار دارند دیده می‌شد. این حجم‌ها شبیه آرامگاه یا بناهایی هستند که زمانی ارزش و کاربرد داشته اما حالا بدون استفاده مانده‌اند. اما در مجموعه جدید موضوع بیشتر شخصی‌سازی شده و فضاها از واقعیت دور شده‌اند. خیالی شدن فضا درباره احجام و بناها هم صدق می‌کند و مخاطب نمی‌تواند در آنها به دنبال چیز مشخص یا آشنایی بگردد. در این مجموعه فیگور انسان وجود ندارد اما حضور او را می‌توان در حجم‌های بتنی و سیمانی که دست‌ساخته‌های او هستند، حس کرد.

او درباره پایان این سه‌گانه گفت: احساس می‌کنم این مجموعه به پایان رسیده است. عمه من در جوانی فوت کرد و آنچه در ذهن من از او وجود داشت به این شکل نمایان شد. بخش اول دوره جوانی، بخش دوم مسیر زندگی و بخش سوم مرگ او را دربرگرفت. البته در این مجموعه مرگ به شکل عینی نشان داده نمی‌شود اما بناهایی که شبیه آرامگاه هستند و گل‌هایی که آنجا قرار دارد به مفهوم یادآوردن یک شخص از دست رفته است.

پیروی ادامه داد: بیشتر رنگ‌های به کار رفته در این مجموعه شامل خاکستری‌های رنگی است اما کوه‌ها رنگ گرم و نخودی دارند و شبیه کوه‌های موجود در نگارگری ایرانی هستند.

گفتنی است نمایشگاه آثار عسل پیروی با عنوان "پرده‌ها" تا 25 خرداد در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.