سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش مذهبی "مرا با نام خودم بخوان" به کارگردانی زهرا اسلام‌پناه از 31 اردیبهشت ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی زهرا اسلام پناه، رامک نوروزی، بنیتا میسمی، حشمت الله زارعی، هدیٰ بختیاری، غزاله امینی، نیکا محمد حسین، محمدعلی نجف‌پور، مژده برکتی و کیمیا اسلام پناه هستند. زهرا اسلام‌پناه بازیگر و طراح حرکت است و در نخستین تجربه کارگردانی نمایش "مرا با نام خودم بخوان" را به صحنه آورده است.

او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی گفت: متن نمایش را خودم تنظیم کرده‌ام که براساس بدن و حرکت و فاقد دیالوگ است و در بخش‌هایی از آن شخصیت ابلیس نریشن‌هایی دارد و در این اثر از ترجمان قرآن استفاده کرده‌ایم.

اسلام‌پناه با بیان اینکه این اثر نمایشی موضوعی دینی و مذهبی دارد، خاطرنشان کرد: قصه آن درباره انسانی است که در بهشت است و توسط وسوسه ابلیس و انتخاب‌هایش به زمین هبوط می‌کند. او در زمین دچار آلودگی و دورنگی می‌شود. این انسان در زمین خیر و شر را به انتخاب خودش برمی‌گزیند و در نهایت با وجود سیاهی‌ها به فطرتش باز می‌گردد.

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه نمایش به زمان‌های مختلف سفر می‌کند، خاطرنشان کرد: به صورت مثال در این اثر نمایشی نگاهی به قوم بنی‌اسرائیل داریم و در بخش‌هایی جنگ‌های صلیبی و اختلافات ادیان به تصویر کشیده می‌شود. در مجموع انتخاب و اختیار انسان به نمایش گذاشته می‌شود.

او درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی یادآور شد: سبک اجرایی تلفیقی از حرکت و بدن به همراه موسیقی است. در نمایش از نریشن‌هایی استفاده شده است و همچنین تابلوهای نقاشی در آن است که مژده برکتی 6 ماه برای آن‌ها زمان گذاشته است. 8 صحنه نمایش تابلو مخصوص به خود را دارد و تلاشم بر این بوده که دیالوگی در نمایش گفته نشود.

زهرا اسلام‌پناه درباره طراحی صحنه نمایش "مرا به نام خودم بخوان" اظهار داشت: در مرکز و انتهای صحنه درخت بزرگی است با مضمون "لا تقربو هذا شجره" به معنای به این درخت نزدیک نشو. در سمت چپ و راست درخت دو بارگاه است که متعلق به دو شخصیت ابلیس و فطرت است. در کنار بارگاه‌ها تابلوهای نقاشی گذاشته شده است. دو درخت نیز نزدیک به تماشاگران است که یکی تباهی و دیگری درخت نیکی است.

او درباره موسیقی نمایش گفت: موسیقی‌های نمایش به صورت انتخابی و میکس شده است. موسیقی‌ها خارجی و با الگوه‌های مختلف است.

اسلام‌پناه در پایان تصریح کرد: امیدوارم که در حوزه آثار نمایشی مذهبی بیش از پیش فعالیت بیشتری صورت گیرد چرا که این موضوع حائز اهمیت است.  

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده: حوزه هنری، طراح حرکت: زهرا اسلام‌پناه، مشاوران کارگردان: علی یعقوب‌زاده و داریوش نصیری، دستیاران کارگردان: مژده برکتی و غزاله امینی، مدیر تولید: علی یعقوب‌زاده، کارگردان فیلم کوتاه: سهیل مینایی، فیلمبردار: امیر یوسفی، مدیران صحنه: مژده رقیب‌دوست و علیرضا ابراهیم‌خانی، طراح نقاشی: مژده برکتی، طراح لباس: سارا ناقلی و زهرا اسلام‌پناه، طراح و مجری چهره پردازی: زهرا باقری، طراح پوستر: گلی شهبازی، طراح بروشور: گلی شهبازی و سید کوروش سیدی، طراح صحنه: مژده برکتی، عکاس صحنه: وحید دهرویه، ساخت دکور: امیر حسین سعیدی، محمد سعیدی و محمد علی نجف پور، نورپردازی: امیر حسین سعیدی، محمد سعیدی و سعید آرین مجد، گوینده نریشن: عاصم حاصل مهری، صدا: عاصم حاصل مهری، ضبط صدا، میکس ومستر: امیرحسین سعیدی و محمد سعیدی، ساخت تیزر: سید کوروش سیدی، مشاور اطلاع رسانی و تبلیغات: مصطفی محمودی، تبلیغات فضای مجازی: نسا نیکو (طراحان هنر ایرانیان)، روابط عمومی: ندا الماسیان طهرانی و امور ارتباطات رسانه‌ای: لاله محمودی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.