سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محبوبه الهی طراح لباس، پژوهشگر لباس اقوام و از اساتید عرصه طراحی پارچه و لباس در دانشگاه‌ درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: کتاب "طراحی لباس 2" را با تأکید بر موضوع طراحی پارچه و پارچه‌سازی به اتمام رسانده‌ام و در انتظار انجام مراحل کسب مجوز و انتشار اثر هستم.

الهی با اشاره به موضوع اصلی کتاب "طراحی لباس 1" بیان کرد: این کتاب با گرایش تأثیر و تدابیر خطی نوشته و منتشر شد و شامل توضیحاتی درباره اهمیت و ارزش سواد بصری در طراحی لباس و آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی بود که مواردی نظیر نقطه، خط، سطح و حجم را به تفضیل در برمی‌گرفت، اما در نسخه دوم این کتاب تلاش کردم بیشتر تمرکز خود را بر موضوع پارچه بگذارم که در حال حاضر یکی از چالش‌های هنر صنعت مد و لباس است.

او با اشاره به اینکه جلد دوم کتاب "طراحی لباس 2" در مورد شناخت پارچه است، بیان کرد: معمولاً دانشجویان مرتبط با حوزه‌های مختلف پارچه و لباس، انواع مختلف پارچه را نمی‌شناسند و با ویژگی‌ها و پتانسیل‌ انواع پارچه آشنایی ندارند. در صورتی که در بحث طراحی لباس دانشجو ابتدا باید با ساختار و پتانسیل‌ پارچه به‌خوبی آشنا باشد سپس اقدام به طراحی مدل‌های مختلف لباس کند.

الهی ادامه داد: در تمام سال‌های تدریس همواره تمرکزم بر این بوده است که دانشجویان این مسئله را متوجه شده و بتوانند پارچه را به‌خوبی بشناسند. در این کتاب که حاصل تلاش‌های بسیار من و همسرم است، تمام سعی‌مان بر این بوده که با ارائه نمونه‌هایی مناسب، حس لمس پارچه را به خوانندگان کتاب منتقل کنیم.

این مدرس دانشگاه به مجله تخصصی مد، پارچه و لباس اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌هایم در ماه‌های اخیر، معطوف به تولید محتوا برای سایتم با عنوان "جامه نامه" بوده و تمرکز بر موضوعات علمی و آموزشی را در این رسانه مورد توجه قرار داده‌ام.

الهی بر لزوم چاپ و انتشار مقالات آموزشی در رسانه‌های مکتوب و مجازی اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی در فضای دانشگاهی شاهد رشد چشمگیری در بحث ارائه مقالات کاربردی بوده‌ایم، اما متأسفانه این مقالات تبدیل به یک آرشیو شده و آن‌گونه که باید در معرض دید مخاطبان قرار نگرفته است.