سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم صحبت‌هایی را در ارتباط با موضوع واردات پیراهن مشکی مطرح کرده که محرم سال گذشته سوژه داغی برای رسانه‌ها شده بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید گره مسائل اقتصادی کشور را از برجام و FATF باز کند، گفت: واردات ۲۰ میلیون دست پیراهن مشکی با اقتصاد مقاومتی که نسخه جایگزین کشور برای شرایط جدید است، سازگار نیست.

او با بیان اینکه "یک‌صدم اراضی دنیا درحالی در ایران قرار گرفته که حدود ٧ درصد منابع زیرزمینی کل جهان در اختیار ماست"، گفت: باید با بسیج منابع و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حاجی‌دلیگانی افزود: کشور ما هیچ‌گونه کسری به‌لحاظ منابع ندارد و به همین دلیل تولیدکنندگان ما نباید فعالیت‌های آتی اقتصادی خود را به مسائل سیاسی گره بزنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید به اینکه "بعد از عدم نتیجه‌گیری اقتصادی از مذاکرات سیاسی باید به‌سراغ نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی برویم"، گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی به‌غیر از صدور بخشنامه‌های مختلف اقدام عملی خاصی انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای بازکردن گره اقتصاد از مذاکرات سیاسی کنار حرکت به‌سمت پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی باید در قدم اول واردات بی‌رویه کنترل شود.

او با اعلام اینکه حدود ٢٠ میلیون پیراهن مشکی اواخر سال گذشته وارد کشور شده است، گفت: دنبال آن هستیم که با شناسایی واردکننده اصلی او را تحت تعقیب قرار دهیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که واقعاً نمی‌توان تخمین زد وقتی این تعداد پیراهن از خارج وارد می‌شود چه‌تعداد جوانان کشور بیکار می‌شوند.