سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در پی نوسانات نرخ ارز، ابهاماتی در خصوص بازار محصولات و کالاهای مختلف به وجود آمد و حتی تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی هم پیشنهاد افزایش قیمت را به دستگاه‌های نظارتی دادند اما معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای مختلف اختصاص پیدا می‌کند و هیچ کس حق افزایش قیمت به بهانه نوسانات نرخ ارزی را ندارد.

این امر در حوزه پارچه و پوشاک هم صدق می‌کند که البته در این صنف اوضاع کمی متفاوت است و تولیدکنندگان پوشاک  به دلیل افزایش بی‌رویه و نوسانات نرخ ارز با معضل احتکار پارچه مواجه شده‌اند.

مهدی تقی‌زاده، از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی و محصولات عفاف و حجاب است که مدیریت برند حجاب الزهرا (س) را بر عهده دارد و با ابراز گله‌مندی از شرایط حاکم بر بازار مد و لباس کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من می‌خواهم از مسئولان بپرسم که دلار 4200 تومانی کجای بازار است وقتی در عمل فروشندگان و طیفی که محصولی را در دست دارند از فروش محصولات خود دست نگه داشته و در عمل حمایتی از خریداران نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه برای فعالیت در عرصه طراحی و تولید پوشاک اسلامی بالغ بر 3 میلیارد تومان سرمایه هزینه کرده است اظهار داشت: من و همکارانم در حد توان و بیشتر برای حمایت از کالای ایرانی گام‌هایی برداشته‌ایم اما چه افراد و نهادهایی باید از کالا حمایت کنند وقتی به دلیل نوسانات نرخ ارز ثبت سفارش پارچه بسته شده و اوضاع فعالان این صنف بسیار آشفته است.

این تولیدکننده در خاتمه گفت: با اینکه گران فروشی و احتکار در بازار پارچه بیداد می‌کند اما جای طرح این پرسش همچنان باقی است که چرا مسئولان اقدامی عملی برای مقابله با این معضلات انجام نمی‌دهند.