به گزارش هنرآنلاین پنجاه و هفتمین نمایشگاه بزرگ آثار نقاشی ایران درودی ،نقاش برجسته معاصر، به پیشنهاد خانه هنرمندان در حالی برگزار می شود که این اولین فعالیت رسمی بنیاد ایران درودی خواهد بود.

بابک خوش جان،مدیرعامل این بنیاد در باره این نمایشگاه به هنرآنلاین گفت: نزدیک به 70 اثر از ایران درودی در 6 گالری خانه هنرمندان به نمایش در می آید که برخی از آنها تا کنون به نمایش درنیامده و برخی از آنها متعلق به دو سال اخیر هستند.

وی درباره تعداد اثار جدید درودی گفت: تعداد قابل ملاحظه ای اثر جدید از ایشان وجود دارد اما در این نمایشگاه تعداد زیادی از آنها به نمایش در نمی آید چرا که خانم درودی تابلوهایش را در سفر اخیر خود به فرانسه برای دی اکسیدان کردن و سیاه زدایی کردن برده بودند و گمان می کردند تا بازگشت کار آنها تمام شود که این کار زمان بر است و تعداد زیادی از آنها در فرانسه مانده است. اما یکی از آثار بزرگشان که تا کنون به نمایش در نیامده و در منزلشان در فرانسه بود را برای نمایش و به صورت زمینی به تهران منتقل کرده اند.

خوش جان با اشاره به اینکه ایران درودی در طول زندگی هنری اش دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته و به سبک خودش رسیده گفت: در یکی از گالری های خانه هنرمندان ما تصمیم داریم آثار دوران دانشجویی خانم درودی و قبل تر از آن را به نمایش بگذاریم. مثلا یک کار سیاه قلم متعلق به 11 سالگی ایشان است یا یک اثر رنگ و روغن متعلق به 13 سالگی ایشان .

مدیرعامل بنیاد ایران درودی در پایان گفت: خانم درودی در تمام این سال ها سعی کردند در سال های مختلف بخشی از آثارشان که نسبت به بقیه شاخص تر هستند را نفروشند و اهدا نکنند تا در قالب یک موزه آن را به مردم هدیه کنند و مهمترین کار بنیاد هم تاسیس این موزه است.

پنجاه و هفتمین نمایشگاه بزرگ آثار نقاشی «ایران درودی» ـ نقاش برجسته معاصر ایران ـ با همکاری مشترک خانه هنرمندان ایران و بنیاد ایران درودی بیستم اردیبهشت ماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه نزدیک به ۷۰ اثر از این هنرمند در شش گالری خانه هنرمندان ایران در معرض تماشای علاقه‌مندان به هنر نقاشی قرار خواهد گرفت و تعدادی از آنها برای فروش نیز عرضه می‌شود، سه کتاب «در فاصله دو نقطه ...!» زندگی‌نامه خودنوشت ایران درودی است که به قلم او توسط نشر نی منتشر شده است و چندی پیش برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد، «قصه انسان و پایداری‌‌اش» که شناخت‌نامه ایران درودی به کوشش مهدی مظفری ساوجی است، در کنار «چشم نوا» متشکل از نقاشی‌های ایران درودی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

ایران درودی ـ هنرمند نقاش هفتاد و پنج ساله ـ دانش‌آموخته دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس «بوزار» در رشته نقاشی، مدرسه لوور پاریس در رشته تاریخ هنر معاصر، دانشکده سلطنتی بروکسل در رشته ویترای و انستیتو آر. سی.آ. نیویورک در رشته کارگردانی سینما و برنامه‌های تلویزیونی است.

از او علاوه بر پنجاه و شش نمایشگاه انفرادی، بیش از دویست نمایشگاه گروهی نیز در کشورهای مختلف دنیا در کشورهای ایران، فرانسه، بلژیک، سوئیس، آمریکا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، کانادا، موناکو، آلمان، لبنان و امارات متحده ی عربی برپا شده است.

از مهمترین نمایشگاه های او می‌توان به نمایشگاه‌هایش در مرکز هنرهای میامی بیچ، دانشگاه کلمبیا ـ آمریکا، موزه ایکسل ـ بروکسل، گالری سنتاماریا پیزا ـ میلان، گالری دوران ـ پاریس، گالری آرتیوم آرتیست ـ ژنو، گالری ۲۱ ـ زوریخ، گالری دروان ـ توکیو، گالری لاگالریا ـ مکزیک، گالری اریتاژ ـ تورنتو، موزه ی هنرهای زیبای مکزیکوسیتی، هتل انترکنتینانتال ـ ژنو، گالری بایول ـ پاریس، فرست کردیت بانک ـ لوس آنجلس، گالری ۵۴ ـ نیویورک، سازمان ملل متحد ـ نیویورک، دانشگاه ویرجینیا تک ـ آمریکا و موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد.

مراسم افتتاح نمایشگاه آثار ایران درودی روز چهارشنبه ـ بیستم اردیبهشت ماه ـ ساعت ۱۷ در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و تا نهم خرداد ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/31