سرویس استان‌های هنرآنلاین: جشن خیریه "گلریزان یار مهربان" به منظور حمایت از ترویج کتاب‌خوانی در روستاهای فارس و مناطق محروم شیراز جمعه ١١ خرداد ماه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

رئیس انجمن اهل قلم استان فارس با اعلام این خبر گفت: ترویج کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارتقای فرهنگی است که در روستاها و مناطق محروم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حسن دهقان افزود: بر مبنای بودجه‌های اندک دولتی نمی‌توان انتظار اتفاق ویژه و منحصر به فردی در این حوزه و به ویژه روستاها داشت؛ بنابراین حمایت‌های مردمی و خیرین در این مسیر بسیار راه گشا خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس جشنی خیریه در ماه مبارک رمضان و مقارن با میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) با عنوان "گلریزان یار مهربان" روز جمعه ١١ خرداد ماه ١٣٩٧ ساعت ١٧:٣٠ تا ١٩:٣٠ برگزار می‌شود.

رئیس انجمن اهل قلم استان فارس با بیان اینکه این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همکاری "کمپین مردمی روستاییان فرزانه" روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم، موسسه برگزیده ترویج کتاب‌خوانی ایران آفتاب مهر صبا فارس و اداره کل امور روستایی استانداری فارس برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در "گلریزان یار مهربان" یکی از خردسال‌ترین نقالان کشور به گلستان خوانی و حافظ خوانی می‌پردازد. شعرخوانی دکتر محمدحسین بهرامیان از شاعران نام آشنای کشور و اجرای گروه موسیقی فریاد گران بی‌صدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی و فرهنگی خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این مراسم از مجریان طرح‌های کتاب‌خوانی در ٥ روستای دوستدار کتاب فارس تقدیر به عمل خواهد آمد.

دهقان افزود: همه مردم فرهنگ دوست شیراز به این مراسم دعوت‌اند و امیدواریم با مشارکت خیرین و مسئولین نیز با حضور در "گلریزان یار مهربان" سالی خوب در ترویج کتاب‌خوانی در روستاها و مناطق محروم را پیش رو داشته باشیم.

این فعال فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در حاشیه این برنامه از کسانی که مایل باشند کمک‌های مردمی جمع آوری شده و در کمپین مردمی روستاییان فرزانه؛ در طول سال صرف راه‌اندازی کتابخانه کودک در مدارس روستایی، مسابقات کتاب در مناطق محروم، اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی در روستاهای متقاضی دوستدار کتاب و ... خواهد شد.

دهقان در پایان ضمن دعوت از همه اهالی فرهنگ و هنر، خیرین، مسئولین، متخصصــان،  صــاحبان مشــاغل و عموم مــــردم کتاب دوست شیــــراز و استان فــارس برای حضور در "گلریزان یاز مهربان" ابراز امیدواری کرد: حضور در این مراسم حتی بدونِ حمایت مالی نیز علاوه بر لذت معنوی از برنامه‌های هنری، موجب دلگرمی مروجان کتاب‌خوانی در شیراز و استان فارس خواهد بود.

 

الهه بهرامی