به گزارش هنرآنلاین، شانزدهمین قسمت از سری جدید مجموعه "گنجینه" به تهیه‌کنندگی حنیف شهپر راد با پخش مستند "موج، مرجان، خارا" روی آنتن می‌رود. 

شهپرراد در این زمینه گفت: "موج، مرجان، خارا" از فیلم‌های مهم ساخته‌شده در دهه ۴۰ است که از گسترش پیشرفت فضای نفتی ایران در آن سال‌ها خبر می‌دهد، در این مستند که به گفتار متن فوق‌العاده و مونتاژ بی‌نظیرش مشهور است، واژه‌ها و مونتاژ به شیوه هنرمندانه‌ای کنار هم قرارگرفته و فیلم را آهنگین کرده‌اند.

وی افزود: این فیلم به سفارش وزارت نفت آن دوران ساخته‌شده و گرچه نام دو کارگردان برای آن گفته‌شده اما درواقع کار ابراهیم گلستان محسوب می‌شود و بیش‌تر کارهای تکنیکال فیلم بر عهده آلن پندری بوده است.

این مستندساز تصریح کرد: نسخه‌ای که در اختیار داریم از وزارت نفت تهیه‌ شده و آن‌چنان کیفیت بالایی ندارد، اما ارزش پخش شدن دارد و برای نخستین بار از تلویزیون پخش خواهد شد.

شهپرراد افزود: گفتار متن فوق‌العاده این مستند را گلستان نوشته، کسی که کارش از ادبیات شروع می‌کند، گزارشگر بوده و در ادامه فیلم می‌سازد، به همین دلیل است که آثارش گرچه زیاد نیستند اما اثرگذارند. 

وی تصریح کرد: این مستند فردا چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن نیز روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ساعت ۹ خواهد بود.

سری جدید برنامه "گنجینه" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد با پخش گزیده‌ای از مستندهای کلاسیک ایران و جهان روی آنتن شبکه مستند می رود

این مجموعه در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.