به گزارش هنرآنلاین، اولین نشست تخصصی "میکس و مسترینگ" با حضور تعدادی از متخصصان شناخته شده طراحی صدای کشورمان به دبیری آیدین الفت در استودیوی شماره یک مجموعه "شهر صدای پارسیان" برگزار شد.

در این سمینار تخصصی که با همکاری "مجموعه تکنیک" میزبان علاقه‌مندان حوزه صدا بود، آرش پاکزاد، رضا عسگرزاده، آرد انزابی پور، امیر تفرشی، رامین مظاهری و آیدین الفت درباره مباحث تخصصی میکس و مسترینگ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آیدین الفت در ابتدای سمینار با طرح این سئوال که یک پروژه برای میکس و مسترینگ برچه معیارهایی انتخاب می‌شود از کارشناسان حاضر در جلسه خواست تا پیرامون این پرسش به بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

مراحل و معیارهای موجود برای انتخاب یک قطعه یا یک آلبوم موسیقی برای میکس و مسترینگ، بررسی چشم اندازهای موجود در پروژه‌های مربوط به میکس و مسترینگ، تحلیل و بررسی مربوط به شرایط آکوستیکی و مانیتورینگ، نحوه استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای اورجینال و مبحث Loudness و Loudness War از جمله مواردی بود که در بخش اول این سمینار توسط حاضران در نشست به صورت مشروح درباره آنها توضیحاتی ارائه شد. در بخش دوم نشست نیز حاضران در برنامه ضمن تشریح علل فقدان مهندسی مسترینگ در ایران به موضوع "مهندسی مسترینگ" و تفاوت آن با حوزه "میکس" پرداختند.

مبحث پایانی سمینارهم به موضوع تحصیلات آکادمیک در حوزه مهندسی صدا در ایران و تفاوت آن با تحصیل در خارج از کشور اختصاص داشت که آیدین الفت و امیر تفرشی درباره این موضوع صحبت کردند.

سخنرانان معتقد بودند که دانشگاه‌ها دروس مهندسی صدا را به صورت عمیق‌تر و آموزشگاه‌ها به صورت کاربردی‌تر ارائه می‌دهند و حتی اگر برای ورود به این رشته تحصیلات آکادمیکی گذرانده نشده باشد حتماً دیدن دوره‌های آموزشی آنلاین ضروری است.

اولین نشست تخصصی "میکس و مسترینگ" در حالی به میزبان مجموعه "شهرصدای پارسیان" برگزار شد که فیلم این برنامه به زودی از طریق سامانه "آپارات" در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مجموعه نشست‌های تخصصی مجموعه "شهر صدای پارسیان" که تاکنون میزبان دو نشست "نسل ما و موسیقی" با سخنرانی پویا نیکپور و نشست تخصصی "میکس ومسترینگ" بود، طی ماه‌های آینده در قالب برنامه‌های فصلی ادامه خواهد داشت.