سرویس استان‌های هنرآنلاین: رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه این نمایشگاه دارای ۶۳ غرفه است، گفت: ۱۲ مؤسسه قرآنی و همچنین انتشارات مختلفی از استان فارس و شهر مقدس قم در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه تا ۱۰ خردادماه جاری پا برجاست، گفت: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای قرآنی مؤسسات و نهادهای قرآنی یکسری ابتکارات جدیدی را که شاید در نمایشگاه‌های استان‌های دیگر چنین کارهایی انجام نمی‌شود، را انجام دهیم.

احمدی، مصداق این مسئله را برپایی روزانه مشاعره قرآنی با حضور نونهالان توسط مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس اعلام کرد و افزود: از آنجا که شیراز شهر علم و ادب و فرهنگ و هنر است لذا باید در مباحث ادبی حتی در عرصه‌های قرآن و عترت نیز بدرخشد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: دوازده مؤسسه قرآنی شامل ذکر جمیل، نور هدایت و ارشاد ثقلین، بوی گل یاس، مهر ثقلین، شهید بلنداقبال، بیت‌الاحزان، جامعةالقرآن، خانه قرآن شهدای دست‌خضر، بوی گل نرگس، ظهور گل نرگس و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که به شور و هیجان این نمایشگاه می‌افزاید اجرای روزانه "شعرخوانی و مشاعره قرآنی نونهالان و کودکان" در این نمایشگاه است که این کار توسط مؤسسه ذکر جمیل انجام می‌شود.

نمایشگاه

احمدی عنوان کرد: همچنین طنین نوای زیبای نقاره‌زنی توسط گروه هنری سفیر وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به سرپرستی استاد حیدرپور در طول نمایشگاه نیز یکی از مواردی بود که به جذابیت این نمایشگاه افزوده بود.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، اجرای طرح تعویض قرآن‌ها کهنه با نو و همچنین صحافی رایگان کتاب‌های قرآن و مفاتیح را از اقدامات انجام شده در این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: روزانه حداقل یک نمایش مذهبی در این نمایشگاه برپا می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم فارس به خصوص قرآنیان و اعضای جامعه قرآنی جهت حضور و بازدید از این نمایشگاه گفت: ساعات بازدید از این نمایشگاه ۱۷ تا ۲۱ انتخاب شده است.

الهه بهرامی