سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پُک" به نویسندگی فاطمه مکاری و کارگردانی حسین احمدی قاجاری از 26 اردیبهشتماه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. در این اثر نمایشی سروش طاهری، مانلی حسینپور و مهبد قناعت پیشه ایفای نقش می‌کنند. حسین احمدی قاجاری پیش از این نمایش "کوچ" را کارگردانی کرده است و در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به صحنه آورده است. او همچنین در جشنواره‌های دانشجویی و فجر نیز به عنوان بازیگر و کارگردان حضور فعالی داشته است.

حسین احمدی قاجاری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری نمایش "پک" گفت: نمایشنامه "پک" نوشته فاطمه مکاری از اعضای گروه تئاتر مهر است و از آنجایی که در آثار پیشین این گروه قصه اساس اجرا را تشکیل داده است، این‌بار نیز به سراغ این نمایشنامه آمدیم.

کارگردان نمایش "کوچ" در ادامه افزود: "پک" بستری اجتماعی و رئال دارد. این نمایش علاوه براینکه اثری سیال و روائی برای مخاطب است، اتفاقی غیرواقعی و خیال‌گونه‌ای در آن منجر به اتفاقی شوکه‌کننده می‌شود. جریاناتی در متن نمایش رقم می‌خورد که این مسئله برای من بسیار جذاب بود و دست مرا به عنوان کارگردان برای شیطنت‌هایی در اجرا باز می‌گذاشت که بر آن شدم تا آن را به صحنه آورم.

او درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: شیوه‎ اجرایی و میزانسن‌های این نمایش کاملاً رئال است حتی اتفاقات غیرواقعی نمایش نیز بستری رئال دارد و تنها تفاوتی که برخی از لحظات را در نمایش تفکیک می‌کند در طراحی صحنه آن است.

احمدی قاجاری با بیان اینکه طراحی صحنه نمایش تلفیقی از دو بستر فضایی رئال و غیر واقعی است، خاطرنشان کرد: در انتهای صحنه، دیواره‌هایی به منظور ایجاد نماد واقعی و زندگی طراحی شده است اما در جلوی صحنه با نشانه‌گذاری‌ها و خط‌کشی‌هایی مینیمال سعی کرده‌ایم آن را از فضای واقعی دور کرده و تفکیکی میان این دو فضا ایجاد کنیم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه موسیقی‌های نمایش انتخابی و به صورت پلی‌بک پخش می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم مخاطبان برای تماشای این نمایش بیایند و لحظات خوبی برایشان رقم بخورد.   

در خلاصه داستان نمایش "پک" آمده است: پُک روایت زندگی سه هم‌کلاسی به نام‌های سیاوش و کاوه و لیلاست که ازدواج یکی از این شخصیت‌ها با لیلا و اعتیاد و خیال‌پردازی‌های دیگری در مورد زندگی آنها ماجراهای پیچیده‌ای را در این درام به وجود می‌آورد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسن زارع، طراح صحنه: حسین احمدی قاجاری، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح نور: علی احمدی قاجاری، منشی صحنه: مژگان قربانی و ساخت تیزر: علی کیوان و روزبه شمشیری و گرافیک و تبلیغات مجازی: مسعود صبوحی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.