به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های علی افتخاری نسب عصر جمعه ۲۲ اردیبهشت در گالری ساربان افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۳۵ اثر نقاشی به نمایش در خواهد آمد که با تکنیک اکرلیک روی بوم در ابعاد مختلف خلق شده اند.

افتخاری نسب درباره این آثار خود طی یادداشتی نوشت:« آثار ارائه شده در نمایشگاه در دو فاصله زمانی متفاوت خلق شده اند و دیدگاه های دو زمان نیز با هم فرق می‌کند.

کار های دوره اول (سبز) در فضای سمبولیسم شرقی قرار داشته و بیشتر آنها نمایانگر فضایی معنوی ،عرفانی و ایرانی اند، که البته در برخی از آنها نگاهی انتقادی و دوگانه به مضامین صورت گرفته است.(مانند اثری که در آن فیگورهای شیدا گونه با سیبل نشانه گیری مورد هدف قرار گرفته اند) و اما آثار دوره دوم که دل مشغولی اکنون من است که شامل موضوعات اجتماعی و روزمره انسان امروزین در عصر ارتباطات و کامپیوتردارد. من نام « آیکونیسم » را بر آن می نهم . در این آثار انسانهایی مکانیکال و روبات گونه با پوششی امروزین (و البته ایرانی) هندسی وار و نمادین با پیکتوگرام های مختلف ترکیب شده اند گویی با آن مسخ شده و اختیار، ناخواسته از آنها سلب شده است . آنان محکومیت گریز ناپذیر محتوم بشری را تا ابد پذیرفته اند.

علی افتخاری نسب در سال ۱۳۴۷ در ساری چشم به جهان گشود، وی مدرک لیسانس خود را در رشته صنایع دستی سال ۱۳۷۱ از دانشگاه هنر تهران و فوق لیسانس طراحی صنعتی را در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه آزاد تهران مرکز دریافت کرده است.

این هنرمند با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت هنری برای اولین بار است که در تهران نمایشگاه انفرادی دارد و تا کنون بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود داشته است.

افتخاری نسب در نمایشگاه ها و جشنواره های جهانی گوناگونی حضور و جوایزی را از آن خود کرده است.

علاقه مندان می توانند از ۲۲ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه، همه روزه غیر از سه شنبه ها، ازساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک ۸ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: ۸- ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/32