به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل معینی نژاد ظهر پنجشنبه سوم خردادماه در ستاد هماهنگی نکوداشت هفته فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در محل فرمانداری به رویکرد گسترش نشاط و توسعه شهرستان در برگزاری آیین هفته فرهنگی شهرستان اشاره و اظهار داشت: هفته فرهنگی، نماد فرهنگ و شخصیت شهرستان است و باید ابعاد مختلف فرهنگی این شهرستان را به نمایش بگذاریم.

وی تقارن ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) و هفته دفاع مقدس با هفته فرهنگی شهرستان آران و بیدگل را فرصت بسیار مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت مذهبی و معنوی شهرستان برشمرد و افزود: برگزاری آیین های عزاداری بی نظیر در ماه محرم و کسب عنوان شهرستان نمونه ایثارگری در دفاع مقدس می طلبد تا از ظرفیت های نامحدود مذهبی و معنوی شهرستان حداکثر بهره را ببریم.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تشکیل ۹ کمیته در اجرای برنامه های فرهنگی شهرستان در سال گذشته تاکید کرد: امسال نیز با تشکیل شورای سیاستگذاری، کمیته های این ستاد تشکیل و در برگزاری برنامه های باشکوه این هفته تلاش خواهند کرد.

وی اجرای برنامه های هفته فرهنگی را در تمام نقاط مختلف روستایی و شهری شهرستان خواستار شد و افزود: معرفی توانمندی ها و شاخص های شهرستان در عرصه های مختلفی چون تاریخی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، گردشگری و … مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ وزارت کشور، هر شهرستان باید یک هفته را به عنوان هفته فرهنگی در شهرستان اختصاص دهد که در شهرستان آران و بیدگل از ۲۵ شهریور ماه "سالروز استقلال شهرستان" لغایت ۳۱ شهریور ماه، طلیعه "هفته دفاع مقدس" به عنوان هفته فرهنگی نامگذاری شده است و امسال برای دومین سالی است که ستاد هفته فرهنگی شهرستان آران و بیدگل تشکیل و برنامه های خاص این هفته اجرا می شود.