سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" اثر رجیو جوزف و به کارگردانی و ترجمه علی منصوری از 22 اردیبهشت‌ماه ساعت 21 در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. این اثر نمایشی سال 95 نیز در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی اجرا شده است. بازیگران این نمایش به تهیه‌کنندگی نسیم سندیانی، آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر هستند.

علی منصوری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری نمایش "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" گفت: متن این نمایش را سال 93 خوانده بودم و تصمیم گرفتم که حتما آن را اجرا کنم و در پروژه مرکز مطالعات قشقایی این فرصت فراهم شد.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" نمایشنامه‌ای عمیق دارد و داستان آن درباره رابطه دختر و پسری از سن 8 تا 38 سالگی است که در برش‌ها و دوران مختلف زمانی به نمایش در می‌آید و به صورت پیوسته نیست و اتفاقات به قبل و بعد می‌رود.

این مترجم و کارگردان با بیان اینکه این اثر نمایشی به لایه‌های زیرین مسائل مهمی چون کودک آزاری، خودزنی نوجوانان و عشق‌های نافرجامی که سایه‌ای از آن می‌ماند، می‌پردازد، عنوان کرد: نمایشنامه با وجود تلخی‌هایی که دارد، نوعی کمدی در آن است که مخاطب را می‌خنداند.

منصوری درباره تغییرات اعمالی در اجرای جدید این نمایش، یادآور شد: در اجرای گذشته این اثر در قشقایی شهروز دل‌افکار و آیه کیان‌پور بازیگران نمایش بودند که در دور جدید به دلیل مشغله آقای دل‌افکار، محمد صدیقی‌مهر شخصیت مرد نمایش را ایفا می‌کند. در اجرای این نمایش در خانه نمایش مهرگان هر چند که داستان شبیه اجرای گذشته است اما تحلیل متفاوتی از نمایشنامه داریم و از نظر حس و حال فضایی متفاوت دارد.

او درخصوص طراحی صحنه نمایش "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" تصریح کرد: طراح صحنه نمایش احمد کچچیان است و در صحنه و دکور برخلاف بازی‌ها که رئالیستی است، با فضایی مینیمال سر و کار داریم.

علی منصوری با اشاره به اینکه موسیقی نمایش را از موزیسین‌های غربی انتخاب کرده‌، در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: ما اجرای این نمایش را در سالن تازه تاسیسی آغاز کرده‌ایم که متاسفانه هنوز در میان مخاطبان تئاتر شناخته شده نیست. نمایش "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" در اجراهایی که داشته است خوشبختانه با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان مواجه بوده و در اجرای جدید ارتباط بهتری نیز با تماشاگر برقرار کرده است.   

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا ۳۸ سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است.

دیگر عوامل نمایش "زخم‌های وحشتناک زمین بازی" عبارتند از: سرمایه‌گذار:  مهدی قاسمی‌وند، طراح صحنه: احمد کچه‌چیان، طراح لباس: افسانه صرفه‌جو، گریم: فاطمه گرافر، دستیار کارگردان: حسین شیرازی، عکس، تیزر، پوستر و بروشور: احسان نقابت و مدیر فرهنگی و مشاور رسانه:  مریم نراقی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.