سرویس سینمایی هنرآنلاین: غزاله سلطانی مستندساز که سال گذشته فیلم سینمایی "پرسه در حوالی من" را روانه پرده سینماها کرد درباره کار بعدی خود به هنرآنلاین، گفت: به همراه پیام کرمی مشغول نگارش یک فیلمنامه جدید هستم که تقریبا در مراحل پایانی نگارش به سر می‌برد و تا حدود یک ماه آینده کامل می‌شود.

سلطانی در ادامه درباره موضوع فیلم جدید اظهار کرد: این فیلم نیز یک رئال اجتماعی است و فضای زنانه‌ای دارد. دغدغه ذهنی خودم در این ماجراست و به شرایطی می‌پردازد که یک زن جوان می‌تواند در جامعه ایرانی داشته باشد.

این کارگردان جوان که پیش از این مستند "من عزتم، بچه سنگلج" را با نگاهی به زندگی استاد عزت‌‌الله انتظامی ساخته بود، درباره ادامه این فضا بیان کرد: به طور کلی فضای مستند را خیلی دوست دارم. در این چند سال بارها تلاش کردم با آدم‌های مختلف صحبت کنم و مستند پرتره‌ای از آن‌ها کار کنم ولی هر کدام بنا به دلایلی نشد و بزرگترین حسرت این اتفاق نیز با درگذشت داریوش شایگان برایم ماند، اما چند وقت است روی مستندی کار می‌کنم که به مشکلات و خاطرات فیلمسازان فیلم اولی باز می‌گردد. به هر حال همه فیلمسازان برای ساخت فیلم اولشان مشکلاتی داشتند که الان تبدیل به خاطره شده است. این موضوع برایم جذاب بود و آن را دوست داشتم، البته این مستند نیازمند زمان است تا به ثمر برسد.

وی همچنین درباره فیلم "پرسه در حوالی من" گفت: اوایل تیرماه در جشنواره‌ای در قبرس حضور داریم.

"پرسه در حوالی من" تاکنون در چندین رویداد بین المللی سینمایی حضور داشته که از جمله این رویدادها می‌توان به جشنواره ماربیا اسپانیا و جشنواره مدیترانه کن (بخش فیلم‌های خاورمیانه) اشاره کرد. همچنین تندیس طلای بهترین بازیگر زن فستیوال "Bridges"یونان نیز چندی پیش به مهراوه شریفی‌نیا تعلق گرفت. این فیلم درباره دنیای زنی است که در آستانه سی سالگی در دل تهران امروز به دنبال رویای خود می‌رود. بهناز جعفری دیگر بازیگر این فیلم است.