به گزارش هنرآنلاین، آدینه چهارم خردادماه نمایشگاه عکس "ساکنان دل" در محلِ گالری این مجموعه فرهنگی ـ هنری گشایش خواهد یافت. "ساکنان دل" مجموعه‌ای از عکس‌های سعید صادقی را شامل می‌شود. سعید صادقی که در دوران دفاع مقدس با سمت عکاس و خبرنگار در جبهه‌های جنگ مشغول بود و عکس‌های درخشانی از آن دوره را به ثبت رسانده است، تاکنون ده‌ها نمایشگاه عکس اختصاصی برپا کرده و در نمایشگاه‌های گروهی بسیار با موضوعات گوناگونی چون جنگ، کودکان، ایران امروز، زنان ایران و ... نیز حضور داشته است.

او هم چنین در سال 1386 نشانِ هنری درجه یک هنری را  از شورای انقلاب فرهنگی دریافت کرده است.

در شرح نمایشگاه "ساکنانِ دل" به قلم سیدمحمد بهشتی چنین آمده است:

هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند/ وانکه این کار ندانست در انکار بماند

"شاید در عالم چیزی چشم‌نوازتر از گُل نباشد؛ ولی همین گل را از ساقه جدا می‌کنند، پرپر می‌کنند، در دیگی جوشان می‌ریزند، تحت فشاری جان‌فرسا قرار می‌دهند و تقطیر می‌کنند تا عصاره‌اش را بگیرند. گلی که از این آتش عبور می‌کند، کدورتهایش می‌سوزد و به حد اعلای لطافت می‌رسد؛ به عطری چون گلاب. چند مزیت بر گل دارد؛ عمرش طولانی‌تر و تیزبوی‌تر و فرّارتر است. گلاب چون گل اسیر چرخۀ کون و فساد نیست. گل تحمل گرما را ندارد و گلاب دوآتشه‌اش خوب است. وجود گل را می‌توان محجوب کرد، اما عطر گلاب را مشکل بتوان پنهان کرد. گلاب پر پرشدنی نیست چون اصلا به چنگ نمی‌آید ولی فضا را آغشته می‌کند و به مشام می‌رسد. گلاب دیگر فقط چشم‌نواز نیست، ساکن دل و به عبارتی "دل‌انگیز" است. گلاب در عین آنکه همۀ مختصات عالم خیال را دارد، واقعی است و آنانکه چون گلاب از آتش گذشته‌اند نشان داده‌اند می‌شود آدمی بود اما دل‌انگیز بود."

گفتنی است این نمایشگاه روز جمعه چهارم خردادماه از ساعت 16 در گالری فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک 1671 افتتاح می‌‌شود و تا دوازدهم خرداد ماه همه روزه به استثنای روزهای شنبه میزبان علاقمندان خواهد بود.