به گزارش هنرآنلاین به نقل از غلامحسین امیرخانی در پیش همایش دومین دوسالانه خوشنویسی با موضوع کتابت نویسی گفت: برگزاری برنامه هایی مانند دوسالانه خوشنویسی و همایش موجب ارتباط و پیوند هنرمندان و شکل گیری گفتمان سازنده میان آنهاست.

امیرخانی با تاکید بر نگاه به پیشینه هنری کشور افزود: ضرورت دارد که هنرمندان با نگاهی ژرف به گذشته سابقه دیرینه فرهنگی ، هنری بومی خود را حفظ کنند و فردایی هر چه روشن تر را برای هنر ایران رقم بزنند.

امیرخانی در ادامه با تاکید بر سیر پیشرفت هنرمندان گفت: حرکت تدریجی از مبتدی تا پیشرفته رمز موفقیت هنرمند واقعی است و پختگی و قوت کار هنرمند در طول زمان آشکار می شود.

او با اشاره به کتابت نویسی گفت: متاسفانه ارزش والای هنر کتابت امروز کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این شیوه در کتابت میر عماد کمال یافته است، هنری که زمان در آن نقش مهمی دارد.

امیرخانی با انتقاد از نبود ظرفیت و اخلاق هنری تاکید کرد: پاسداری از امانت هنری و اخلاق هنرمندان گذشته مهمترین وظیفه هنرمندان است و هدف اصلی جشنواره های هنری نیز اعتلای هنر است.

او تاکید کرد ضرورت دارد که آثار دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران مورد ارزیابی هنرمندان و مخاطبان قرار گیرد.

جواد بختیاری؛ هنرمند خوشنویس نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت و ارزش کتابت گفت: کتابت نویسی از شئون اصلی هنر استاد امیر خانی است و کتابت "آفتابی در سایه" مصداقی برای این نظر است.

بختیاری گفت: کتابت از شکل نویسی فراتر است و می توان آن را به آوا نویسی تشبیه کرد که حس خود را به مخاطب منتقل می کند.

بختیاری در ادامه یک نمونه کتابت کلیات سعدی توسط استاد غلامحسین امیرخانی را تشریح کرد.در ادامه همایش غلامحسین امیرخانی و جواد بختیاری به سوالات مخاطبان و علاقه مندان پاسخ دادند.

دومین دوسالانه بین المللی ایران ۲۳ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد ماه سال جاری در قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام/31