سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شلیک به تئاترشهر" نوشته و کار شایان افکاری از 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 21 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی، ایوب آقاخانی، آناهیتا همتی، سام کبودوند، بهرام سروری‌نژاد، حسین کشفی اصل، مهدی میرزاییان، ترانه کوهستانی، عباس بابایى، امین قنبری و اریک قاراسمیان هستند.

شایان  افکاری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اجرای این نمایش گفت: نمایشنامه "شلیک به تئاترشهر" را بر اساس فیلم "گلوله‌ها بر فراز برادوی" اثر وودی آلن که حدود 25 سال پیش ساخته شده، نوشته‌ام. این نمایش قصه نمایشی در پروسه پیش تولید است. تهیه‌کننده و کارگردان نمایش، پول و سرمایه‌گذار برای ساخت نمایش ندارند و در این میان گنگستری که عاشق زنی شده است به شرط اینکه دوست دخترش در این نمایش بازی کند پرداخت هزینه‌های تولید نمایش را می‌پذیرد. کارگردان و تهیه‌کننده مجبور به قبول پیشنهادش می‌شوند و ...

کارگردان نمایش "افسانه‌های خلیج" درباره شیوه اجرایی و فضای صحنه نمایش "شلیک به تئاترشهر" خاطرنشان کرد: نمایش از نوع کمدی‌های وودی آلنی است و کاملاً رئال اجرا می‌شود. از آنجا که فضای سالنی که در آن اجرا می‌رویم کوچک است و 2- 3 نمایش دیگر نیز در آن اجرا دارند، دکور مینیمالی را برای نمایش درنظر گرفتیم. کف صحنه سفید است تا دکور کوچکی که داریم در آن به خوبی دیده شود.

او که پیش از این آثاری در عرصه هنر پروفورمنس نیز داشته است با بیان اینکه نمایش کمدی "شلیک به تئاترشهر" دیالوگ و موقعیت محور است، درباره موسیقی این اثر نمایشی عنوان کرد: موسیقی نمایش تلفیقی از موسیقی زنده و پلی بک است. در بخش پلی بک، موسیقی‌هایی از گری مور انتخاب شده است و نوازنده‌ای نیز در صحنه، موسیقی متن را با گیتار الکترونیک می‌نوازد.

افکاری با بیان اینکه ایوب آقاخانی در روند تمرینات و اجرای نمایش مشاوره و کمک‌های بسیاری کرده است، در خصوص اجرای "شلیک به تئاترشهر" در خانه نمایش مهرگان گفت: پیش از اجرا در خانه نمایش مهرگان با دو تماشاخانه خصوصی دیگر توافقاتی انجام شده بود اما متاسفانه از آنجا که برخی از این تالارهای نمایشی شیوه دلال مابانه‌ای پیش گرفته‌اند، شرایط جدیدی را عنوان کردند که با توافقات اولیه متفاوت بود؛ به همین دلیل تصمیم به اجرای این نمایش در این تماشاخانه تازه تاسیس که توسط هنرمندان جوان تئاتری مدیریت می‌شود، گرفتیم.  

دیگر عوامل نمایش "شلیک به تئاترشهر" عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: لیلا جعفری، منشى صحنه و برنامه‌ریز: عسل سادات اصفهانى، دستیار اول کارگردان: سینا شجاعى، دستیار دوم کارگردان: افشین وزیرزاده، دستیار لباس: پونه شهابى‌نژاد، دستیار صحنه: بهگل شهیدی، موسیقی: امیر حسین محمدخانی، عکاس: مهدى عمادى، گرافیست: فرزین شکاری و امین قنبری، طراح گریم: ثمین سالک و تبلیغات: پن استدیو.

علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر نمایشی را از سایت تیوال تهیه کنند.