سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه میوت ایجنسی (Mute Agency) یا "آژانس خاموش" که سعی در ارائه آثار در سبک Trip-Hop دارد، 14 اردیبهشت‌ماه بعد از 14 سال، آلبومی به همین نام را با صدای هومن اژدری ساخته سیاوش امامی را منتشر کرد که سامان مقدم تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

امامی موسیقی‌دان و سرپرست میوت ایجنسی درباره این آلبوم به هنرآنلاین، گفت: برای ساخت این اثر امیر توسلی و نشر جوان کمک‌های فراوانی به ما کردند. کیفیت کار همان است که 14 سال پیش در استودیو امیر توسلی ضبط شده بود و تنها "مستر" آن را تغییر دادیم. کر هم کاملاً آنالوگ توسط پیمان توسلی انجام گرفت.

او با اشاره به این که اولین آلبوم میوت ایجنسی در سال 1383 به تهیه‌کنندگی سامان مقدم تولید شد، گفت: مقدم آن زمان قصد حمایت از یک گروه موسیقی را داشت. وقتی او موزیک ما را شنید از آن خوشش آمد، بعد از طریق امیر توسلی قرار گذاشتیم و هومن اژدری هم به ما اضافه شد و به این شکل پروژه "میوت ایجنسی" شکل گرفت.

امامی ادامه داد: یک سال بعد از تولید آلبوم برای دریافت مجوز اقدام کردیم، اما مجوز اشعار صادر نشد و ما نیز پی آن را نگرفتیم. هرکدام مشغول کارهای خودمان شدیم تا این‌ که بعد از حدود 12 سال، نیما جوان مدیر نشر جوان دنبال گرفتن مجوزهای آلبوم رفت و پس از تلاش‌های فراوان در نهایت موفق به این کار شد.

امامی همچنین گفت: بعد از اینکه مجوز کار صادر شد با افراد حرفه‌ای زیادی درباره انتشار آن مشورت کردیم. همه اعتقاد داشتند که آلبوم را بدون تغییر وارد بازار کنیم. ما فقط یک "مستر" کوچک روی آن انجام دادیم. بعضی از موزیک‌ها تاریخ مصرف ندارند. ما نسلی بودیم که اواخر دهه 1370 با امکانات بسیار کم که شاید یک صدم امکانات امروز هم نبود با ضبط دیجیتال به ساخت موسیقی‌های استاندارد مشغول بودیم. همه با یک آرزوی بزرگ این کار را کردیم اما متأسفانه سونامی ابتذال سرازیر شد و 90 درصد بچه‌هایی که آن زمان کار می‌کردند را غرق کرد.

این موزیسین در پایان گفت: تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا در اسرع وقت یک کنسرت برگزار کنیم. این فقط یک کنسرت ساده نیست و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن ترتیب داده‌ایم.