به گزارش هنرآنلاین، پروژه "کلوپ 29" شامل چیدمان و برنامه‌های پرفورماتیو چون: "تقریب، رشت 29"، "تاریخ باشگاه رشت 29"، "سخنرانی پشت پرده"، "بچه ادیسه"، "دروازه"، "میان‌پرده‌هایی به یاد زاون هاکوپیان"، "انگشت و غذا و گل‌ها"، "کارگاه وزنه‌برداری با سوپر سهراب"، "مصاحبه خوانی"، "ویدئوهای بی‌صدا"، "گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران"، "شعرخوانی"، "خواندن مجله‌های دهه 40 شمسی" و "کارگاه آموزشی" است.

"کلوپ 29" پلتفرمی موقت است که به بازنگری فضاهای نمایشگاهی می‌پردازد. بخش اول این پروژه‌ پژوهش محور با همکاری هنرمندان ایرانی و کانادایی اجرا می‌شود و شرایط متفاوتی را به منظور تجربه بینندگان و مشارکت کنندگان در فضای نمایشگاهی فراهم می‌کند. پروژه، شامل چیدمان و برنامه‌های پرفورماتیو و گفتمانی است.

"کلوپ 29" روایت‌ها و آرشیو جمع آوری شده درباره "باشگاه رشت 29" را بازخوانی می‌کند. این فضای هنری را که کامران دیبا (معمار)، پرویز تناولی (مجسمه ساز) و رکسانا صبا (موسیقیدان) در سال‌های 1349- 1346 در تهران برپا کردند، را می‌توان اولین فضای غیرانتفاعی هنری در ایران نامید.

ایده اولیه این فضا فراهم کردن پاتوقی برای دورهم جمع شدن، خوردن و آشامیدن، مطالعه و تبادل دیدگاه‌های فرهنگی و هنری هنرمندان رشته‌های مختلف بوده است. این فضای منحصر به فرد دارای نمایشگاه دائمی و برنامههایی چون شب شعر، بازی، نوازندگی، اجرای تئاتر و استودیو هنرمندان بوده است. اولین حراج آثار هنر ایران در این باشگاه برگزار شده است.

"کلوپ 29" در تهران با حمایت اصلی "گالری ای.جی" و حمایت‌ها و همکاری‌های "موسسه غیرانتفاعی کاف"، "to elaborate; "discenter for curatorial projects  (کانادا)، "BC Arts Council" (کانادا) و "Canada council for the Arts" (کانادا) تحقق یافته است.

برنامه شماره 1 این پروژه با عنوان "بچه ادیسه"، "تاریخ رشت 29"، "تقریب، رشت 29"، "مصاحبه خوانی" و "انگشت و غذا و گل‌ها" از 3 تا 10 خرداد 1397 از ساعت 6 الی 7/30 عصر برگزار می‌شود.

برنامه شماره 2 با عنوان "بچه ادیسه"، "سخنرانی پشت پرده"، "خواندن مجله‌های دهه 40 شمسی"، "کارگاه آموزشی" و "انگشت و غذا و گل‌ها"از4 الی 17 خرداد ماه برگزار می‌شود.

برنامه شماره 3 با عناوین "کارگاه وزنه برداری با سوپر سهراب"، "شعرخوانی"، "ویدئو های بی‌صدا"، "میان‌پرده‌هایی به یاد زاون هاکوپیان" و "انگشت و غذا و گل‌ها"از 11 الی 24 خرداد برگزار می‌شود.

برنامه شماره 4 با عناوین "گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران" شامل ویدئو، مستندات و سخنرانی‌هایی از "فریار جواهریان" (چهارشنبه 9 خرداد)، "ایرج کلانتری" (چهارشنبه 23 خرداد) و "محمدرضا حائری" چهارشنبه 30 خرداد برگزار می‌شود.

با توجه به محدودیت تعداد افراد در برنامه‌ها، لطفاً برای ثبت‌نام در هر برنامه با شماره تلفن 26851748 گالری ای.جی تماس حاصل نمایید.