به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، "گل های ناپیدای قالی" عنوان نمایشی است که مهدی مددی برای رادیو نوشته و تنظیم کرده و ماجرای مردی را روایت می‌کند که متخصص فرش بافی است و در زندگی‌اش با بحرانی مواجه می‌شود که تصمیم می‌گیرد فرش‌هایی که خود بافته را بفروشد اما....

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون بهرام سروری‌نژاد، زهره مجابی، رامین پورایمان، مینو جبارزاده، محمدرضا علی، مهرداد مهماندوست و علی زرینی به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش رادیویی به کارگردانی مجید حمزه، تهیه کنندگی: شهلا نیساری، صدابرداری: علی حاجی نوروزی و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر روز جمعه  28 اردیبهشت، ساعت 7:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین نمایش "هویت" که در همین روز ساعت 9:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود را فرهاد نقدعلی نوشته که داستان آن به پیدا شدن آثار باستانی و تحویل آن به میراث فرهنگی می‌پردازد.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون: پریسا مقتدی، قربان نجفی، حمید منوچهری و احمد گنجی به ایفای نقش می‌پردازند و ایوب آقاخانی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

شهلا نیساری تهیه کننده، پیروز صدرایی صدابردار و محمدرضا قبادی‌فر افکتور این نمایش رادیویی هستند.

 

ماه رمضان 120 قسمت نمایش جدید از رادیو پخش می‌شود

120 قسمت نمایش جدید رادیویی در قالب چهار سریال در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

این آثار هر کدام در 30 قسمت تهیه شده که موضوعاتی چون اخلاق گرایی، خانواده و سبک زندگی  ایرانی اسلامی، ادای دین و کمک به دیگران، نیکی، پاداش، راستی، انسان دوستی، خودشناسی و نگاه به گذشتگان، اخلاق گرایی، جایگاه انسان، تقویت روحیه و پرهیز از گناه را دربرمی‌گیرند.

بر اساس این گزارش خلاصه داستان‌های این سریال‌های رادیویی و زمان پخش آن به شرح ذیل است:

سریال رادیویی "خواب چهل آینه" به نویسندگی : هانیه نجفی و کارگردانی فریدون محرابی  ساعت 10 صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: در اوایل دوره رضاخانی، چند روز مانده به ماه مبارک رمضان، آقا سید محمد حسین روحی یکی از روحانیون برجسته تهران خود را برای مراسم ختم قرآن آماده می‌کند. این مراسم هر ساله به مدت سی شب در عمارتی واقع در باغ سیب طلعتی برگزار و در دهه آخر ماه نیز مراسم روضه خوانی و در شب‌های قدر مراسم احیا برپا می‌شود و...

داستان سریال "راه و بیراه" به نویسندگی: مریم تاجیک و کارگردانی: مینو جبارزاده که ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود، درباره پیرمردی 65 ساله و خیر است که دو دهنه مغازه بزرگ برنج فروشی و کارخانه کوچک تولید آرد برنج دارد. او سال‌هاست به شکرانه نعمت‌هایی که خداوند به خود و خانواده‌اش داده کل ماه رمضان با همکاری بهزیستی به ایتام افطار می‌دهد و هر دو دهنه مغازه را هم در اختیار هیئت برای برگزاری مراسم شب‌های ماه رمضان و قدر می‌گذارد ...

"سرنوشت" به نویسندگی: سوگند عباسی و کارگردانی مهدی نمینی مقدم  عنوان سریال دیگری است که در این ایام ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و داستان فردی متمول را روایت می‌کند که سال‌هاست در امور خیریه به ایتام کمک می‌کند و از این رو سرپرستی چند بچه را نیز  بر عهده دارد. جاوید به علت کهولت سن و بیماری در روزهای پایانی عمرش قرار دارد لذا تصمیم می‌گیرد که در آستانه ماه رمضان دو سوم از دارایی‌اش را وقف ایتام کند و.....

نمایش رادیویی "راه نجات" به نویسندگی: حمیدرضا عباسی و کارگردانی: رامین پورایمان نیز داستان فردی را روایت می‌کند که در کار تولید موفق است و قصد دارد در سرزمین آبا و اجدادیش کارخانه‌ای تاسیس کند... این سریال رادیویی ساعت 16 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

علاوه بر این 4 عنوان سریال نمایشی که از 27 اردیبهشت (اول ماه رمضان) از رادیو نمایش پخش می‌شوند، ویژه برنامه افطار نیز هر روز از ساعت 19 الی 20:30 به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

در این ویژه برنامه، نمایش‌هایی متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان درنظر گرفته شده است و علاوه بر آن در آیتمی جدید با حضور کارشناس مجری، نکات کاربردی قرآن در زندگی پخش خواهد شد.

همگی این آثار با هنرمندی تهیه‌کنندگان، بازیگران، صدابرداران و افکتورها در اداره ی کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده‌اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.