سرویس تجسمی هنرآنلاین، بهار مجابی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز اجرای نمایشگاه "این جهان هستی" را حاصل بیش از ده سال فعالیت حرفه‌ای خود دانست و در این باره  به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بیش از یک دهه است که من به صورت حرفه‌ای و مدام کار نقاشی و مجسمه‌سازی انجام می‌دهم. در این راستا نیز بارها در نمایشگاه‌های گروهی حضور داشته‌ام این برای نخستین بار است که احساس کردم می‌توانم آثار یک دهه اخیر از فعالیت‌هایم را در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم بگذارم.

او درباره تعداد آثار به نمایش گذاشته شده، بیان کرد: در این نمایشگاه بالغ بر 15 تابلوی نقاشی و 12 مجسمه در کنار یک چیدمان مفهومی تحت عنوان انار به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند نمایشگاه "این جهان هستی" را دارای چهار بخش خواند و در این باره اظهار کرد: "طبیعت بی‌جان" نخستین بخش این نمایشگاه است که آثار آن، با انگیزه بازنمایی زندگی ایرانی و لذت نقاشی کردن شکل گرفته است. در این بخش که 3 تابلوی نقاشی به آن اختصاص داده شده، من به ثبت اشیای خاطره انگیز پرداخته‌ام.

مجابی، دومین بخش این نمایشگاه را مربوط به هنرمندان دانست و توضیح داد: دوره بعدی که من در کارها به آن پرداخته‌ام، مربوط به مجموعه "دست‌ها" است. در این مجموعه من بر انگشتان آفرینشکار هنرمندان معاصر تأکید داشتم و سعی کردم، کوشش زیستاری آن‌ها را در آفریدن جهان معنوی‌شان بازتاب دهم.

او ادامه داد: در این مجموعه انگشتان موسیقیدانانی چون جلیل شهناز و چکناواریان و ادیبانی چون دولت آبادی و نقاشانی چون حسین مجابی به ثبت رسیده است.

مجابی درباره آثار قشم گفت: دوره دیگر کارهای من به خاطره‌های ثبت شده از سفر قشم مربوط است و سعی کرده‌ام که حوادث گذرا در این سفر را به اثری ماندگار تبدیل کنم.

او درباره آثار حجمی خود در این نمایشگاه گفت: من در مجسمه‌ها سعی کردم، بخش‌هایی را به تصویر درآورم که در نقاشی امکان نشان دادن آن‌ها نبود. در واقع احجام به واسطه سه بعدی بودن به من کمک کردند که بتوانم ابعاد متفاوتی را در بازآفرینی زیست جهان نشان دهم و حکایت‌هایی را از زندگی، کار، عشق و رنج به تصویر درآورم.

این هنرمند درباره چیدمان انار در این نمایشگاه گفت: انار به عنوان سمبل زایش است برای همین من از آن به عنوان نماد زندگی بهره برده‌ام و سعی کردم که نگاهی کاملاً مفهومی را در این چیدمان ارائه کنم.

این هنرمند درباره نحوه اجرای آثار این مجموعه گفت: بیشتر آثار این مجموعه رنگ و روغن بر روی بوم هستند. برای مجسمه‌ها نیز من از فایبرگلاس و برنز در برخی از آثار استفاده کرده‌ام.

مجابی از اجرای آثار تازه‌ای برای نمایشگاه آینده خود خبر داد و گفت: در نمایشگاه بعدی قطعاً نگاه متفاوتی را دنبال خواهم کرد و سعی دارم که بیشتر در حوزه مجسمه فعال شوم.

 علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 27 اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.