سرویس سینمایی هنرآنلاین: طبق گفته روابط عمومی سریال، "گیله‌وا" در حال حاضر مراحل پایانی تدوین خود را پشت سر می‌گذارد و بخش زیادی از  مراحل صداگذاری، جلوه‌های ویژه‌ تصویری و موسیقی انجام شده است.

از آنجا که تلویزیون با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان زمان اوج پخش سریال‌های خود را پشت سر می‌گذارد برای تولیدات جدید هنوز زمان پخشی در نظر گرفته نشده است و "گیله‌وا" نیز در انتظار معرفی شبکه و زمان پخش مناسب به سر می‌برد.

ضبط سریال "گیله‌وا" به کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان از ابتدای تابستان سال 96 با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون بهروز شعیبی، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، علی عطایی، پریا مردانیان، مهران رجبی، حسین توشه، ستاره حسینی و امیرحسین صدیق در کیاشهر گیلان کلید خورد.

این سریال به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج در تلاش است با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به خصوص مردم خطه گیلان در صد سال گذشته باشد.